Носещата платформа на немския производител се предлага за ADAM, Corsa, Mokka X и Zafira
Багажът е приготвен, навън е слънчев пролетен ден и е време да потеглите на една велосипедна ваканция. Подходящият партньор за това е Opel Zafira, при това не само защото компактният ван, разполагащ с до седем места, е изключително функционален и просторен. Това е точният избор за тези, които искат да се насладят на възможността да покарат велосипеди в топлото време – Zafira може да бъде оборудвана с технологично решение за превоз на двуколесните возила: уникалната интегрирана система FlexFix.
Освен за Zafira, патентованата система се предлага и за малкия стилен ADAM, версиите с три и пет врати на Corsa, както и за SUV бестселърът Mokka X на цени от 980 до 1150 лева (всички цени са препоръчителни за българския пазар и включват ДДС). В зависимост от модела и версията, FlexFix може да превозва до четири велосипеда – лесно, практично, и преди всичко, безопасно.
Израз на удобство: Издърпайте, монтирайте велосипеда – и готово
За разлика от технологичните решения за допълнителен монтаж, системата за превоз на велосипеди FlexFix е интегрирана в бронята и винаги е на разположение – без да пречи, когато не се използва. FlexFix се издърпва от задната броня по подобие на чекмедже, настройва се на ръка и се натоварва с лекота. Не са необходими допълнителни приспособления. А когато носещата конзола не е нужна, тя може да бъде прибрана в задната броня за секунди. Друго голямо предимство на системата Opel FlexFix е отличната ергономия: тъй като е разположена близо до земята, монтирането на велосипеди е лесно и удобно и елиминира нуждата от вдигането им във височина, изискващо се при монтираните на покрива системи. Друг голям плюс на стабилната конструкция на монтираната в задната част на автомобила система FlexFix е значително по-високото ниво на безопасност при спиране или катастрофа.
FlexFix „помага“ и на водача: при включване на задна предавка се активира звуков сигнал. Това предупреждение напомня на водача за по-големите цялостни размери на автомобила поради изтеглената FlexFix система. Системата за паркиране Park Pilot също взима предвид този факт при маневриране на паркинг.
От малки до големи: системата FlexFix се предлага за четири модела на Opel
Zafira комбинира удобството и комфорта с максимално ниво на гъвкавост – със системата от седалки Flex7® и сертифицираните от AGR (Дружество за здрави гърбове) предни седалки в интериора и опционалната система за превоз на велосипеди FlexFix в задната част. „Салонът на колела“, който предлага и свързаност от най-високо ниво, може да превозва до четири велосипеда (с максимално тегло до 80 килограма) с помощта на приспособлението за удължаване на FlexFix. При това достъпът до багажното отделение остава незасегнат дори когато FlexFix е натоварен, като последният може да бъде наклонен, за да се отвори задната врата. Системата FlexFix за Opel Zafira се предлага за 1545 лева, а приспособлението за удължаване за трети и четвърти велосипед за 611 лева.
FlexFix за SUV бестселъра Mokka X се предлага на цена, започваща от 980 лева и може да превозва един велосипед с тегло до 30 килограма. Приспособлението за удължаване за два допълнителни велосипеда, тежащи по 30 килограма всеки се предлага приблизително за 530 лева. Corsa превозва до два велосипеда, всеки с тегло от 20 килограма за 1 037 лева. А дори стилният градски модел Opel ADAM може да бъде оборудван опционално с такава система. Тя може да носи един велосипед с максимално тегло 30 килограма или с удължител – два велосипеда с тегло по 20 килограма всеки. Основната конзола струва 1154 лв, а приспособлението за удължаване приблизително 430 лева.
Електронен помощник: Безопасно на две или четири колела
При пристигането до крайната цел, приятното каране на велосипеди може да започне. Важно е обаче да останете внимателни и да отваряте очите си – за автомобили и други велосипедисти. Не всички велосипедисти са разбрали, че от началото на годината в Германия е въведен нов закон, според който велосипедите вече не се причисляват към категорията на пешеходците, а към тази на моторните превозни средства в пътния трафик. Това означава, че те трябва да се съобразяват със светофарите за автомобилите. Така че сега, когато водачите правят десен завой, те по-често ще срещат велосипедист пресичащ кръстовището паралелно на червената светлина за пешеходци.
Opel елиминира риска от пропускането на велосипедист в такава ситуация или попадането му в мъртвата зона на огледалата, с помощта на иновативните системи за асистенция като предупреждението за обект в мъртвата зона. „Електронното око“, предлагано за много модели на Opel, следи трафика от лявата и дясната страна на автомобила. Ако електронният „ангел хранител“ установи обект в опасна близост и потенциална възможност за контакт, се появява предупредителна светлина с кехлибарен цвят в съответното външно огледало.