Маркус Грьонхолм изигра водещата роля във втория епизод на рали “Uddeholm”. Пилотът на BP-Ford спечели пет скоростни етапа от общо седем за деня и убедително поведе в генералното класиране преди последните пет скоростни отсечки в неделя.
Грьонхолм превзе лидерската позиция вчера по време на петия скоростен етап и не я изпусна до края на втория ден от снежната надпревара. И едва ли това изненадва някои. Още по време на рали “Монте Карло” пилотът на BP-Ford заяви, че гледа с надежда към следващия старт от Световния рали шампионат и на този етап доказа, че очакванията за по-добре представяне в Швеция са повече от основателни. Финландецът, победител в миналогодишното издание на надпреварата, има аванс от близо 40 секунди спрямо втория Себастиен Льоб и само сериозна грешка или технически проблем могат да му отнемат първата победа за сезона.
И днес Себ се представи на ниво. Французинът заяви, че е доволен от поведението на C4 WRC върху снежните трасета и потвърди репликата си със стабилно представяне, което му отреди почти сигурното второ място в крайното класиране. Интригата относно първата позиция обаче сякаш остана само за сутрешните часове, когато Льоб се движеше с темпото на летящия финландец. След тринайсетия етап пилотът на Citroen заяви: “Сериозните рискове вече са излишни. Важното е да запазим доброто темпо до финала” и недвусмислено показа, че няма да преследва лидера Грьонхолм.
Истинската интрига днес обаче бе в борбата за третото място. Петер Солберг, който стартира отлично в петък, имаше най-големи шансове за подиума, но по време на десетия етап допусна фатална грешка, която сложи край на надеждите му за по-предно класиране. След неприятната констатация мениджърът на Subaru WRT Ричард Тайлър изтегли своя пилот от надпреварата, за да запази автомобила за предстоящия старт в Норвегия.
В битката за подиума останаха Хенинг Солберг, Мико Хирвонен и Тони Гардемайстер. След единайсетия етап разликата между тримата бе само 5,4 секунди, но по време на четиринайсетата скоростна отсечка пилотът на MMSP - Mitsubishi остана само със задно предаване и изгуби шанс за третото място, а по-големият брат от фамилията Солберг бе заслепен от слънцето и допусна грешка, която му костваше ценни секунди. Все пак Хенинг удържа четвъртата позиция и в края на деня имаше стабилен аванс от близо една минута спрямо Даниел Карлсон.
След оттеглянето на Петер Солберг Крис Аткинсън остана единствената надежда на Subaru WRT. Младият австралиец заложи на предпазливостта и не сгреши, тъй като в края на деня бе шести.
Манфред Щол отново имаше проблеми със своя автомобил. Пилотът на OMV Kronos се оплакваше от спирачките на шампионската Xsara WRC, което бе доста често срещано явление и по време на рали “Монте Карло”. Независимо от трудностите обаче австриецът посрещна студената скандинавска вечер на седма позиция и има сериозен шанс утре да попадне в зоната на точките.
Тони Гардемайстер оформи шампионската осмица, но вероятно това не го радва особено. Финландецът, който спечели първото преминаване на суперспециалния етап в Карлщад, имаше технически проблеми със своето Mitsubishi по време на четиринайстата скоростна отсечка. Преди старта на последния за деня състезателен участък обаче Гардемайстер успя да го отстрани и да запази позицията си в зоната на точките.
Още две събития провокираха интерес по време на втория ден от надпреварата в Швеция. Шави Понс, който вчера излетя от трасето, не стартира тази сутрин, тъй като окачването на неговия Lancer бе сериозно повредено. Истинската изненада обаче бе в края на деня, когато 19-годишният Мадс Остберг спечели петнайсетата скоростна отсечка “Хагфорс”. Младият норвежец единствен премина границата от две минути и постигна първа етапна победа в Световния рали шампионат.
Рали „Швеция“ - ден първи
1. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 2:22:29.6
2. С. Льоб Citroen C4 WRC 2:23:08.0 (+38.4)
3. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 2:23:43.0 (+1:13.4)
4. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 2:24:10.3 (+1:40.7)
5. Д. Карлсон Citroën Xsara WRC 2:25:16.1 (+2:46.5)
6. К. Аткинсън Subaru Imreza WRC 2006 2:25:24.8 (+2:55.2)
7. М. Щол Citroën Xsara WRC 2:25:56.3 (+3:26.7)
8. Т. Гардемайстер Lancer WR05 2:25:57.7 (+3:28.1)