Lexus има намерението най-после да се включи в надпреварата сред високоефективните спортни версии на класическите модели от среден клас, пускайки в продажба своя IS-F. Първите екземпляри от модела се очаква да бъдат доставени в Европа в началото на март догодина.
Най-напред спортният компактен седан ще отпразнува началото на своите продажби през декември в Япония.
Максимална скорост 270 км/ч
Задвижването на IS F е поверено на бензинов V8-двигател с работен обем пет литра. Алуминиевият агрегат комбинира директно впръскване на горивото в цилиндрите с променливо управление на клапаните, като максималните стойности на мощността и въртящия момент са съответно 423 к. с. и 505 нютонметра. Така IS F се очаква да се ускорява от място до 100 км/ч за 4,8 секунди и за около 15 секунди до 200 км/ч. Максималната скорост е електронно ограничена до 270 км/ч. По този начин японците ще се опитат да покажат имидж пред европейските си конкуренти, които свалят електронното ограничение от 250 км/ч само срещу (при това солено) доплащане.
Задно предаване и нова трансмисия
Задвижването е на задните колела през осемстепенна спортна автоматична трансмисия "Direct-Shift". Тази „спортна” трансмисия е снабдена със специална технология, която позволява при нужда да се „прескачат” предавки (този „трик” е възможен между втората и осмата степен).
Към оборудванвето на IS-F спадат разработена в сътрудничество с Brembo високоефективна спирачна система, комплексната система за контрол на системите за стабилност и ходовата част VDIM, както и доработената система Pre-Crash Safety System. Цените все още не са обявени.
Ценител
А,ловецът на М-тройки! :-D