Японците се готвят за премиерата на новия модел, който ще бъде показан това лято
Третото поколение на седана Lexus IS, който е в производство т 2013 г., вече губи интерес на основния американски пазар. Ако през 2014 г. в САЩ са закупени 51 358 седана, то през 2019 г. са реализирани само 14 920 автомобила от модела. В Европа нещата не са никак розови: там IS отдавна се е превърнал в бутиков продукт с тираж от 3282 бройки (-39% в сравнение с 2018 г.). Спиране на производството и забрава? Изненадващо е, че съдбата на седана Lexus GS клас D + няма да се случи. Запознати твърдят, че японците са в разгара си, подготвяйки се за премиерата на модела от ново поколение, който ще бъде показан това лято. Разработката се извършва в модерния технически център Toyota в Шимояма.
Двигателите на новия Lexus IS ще бъдат заимствани от модела на актуалното поколение (на снимката). Това са двулитров турбо двигател и атмосферен V6 3.5 в две възможности за мощност. Очаква се и хибридна задвижваща система, която може да бъде споделена от Toyota RAV4 Prime.
Според неофициална информация седанът Lexus IS ще има идеологическо продължение на приятния, но безславен модел IS F, който напусна сцената. За новата версия обещават появата на версия IS 500 с V6 3,5 битурбо двигател, който в Lexus LS 500 генерира 421 к.с. и 600 Нм.
Според вътрешен източник IS ще запази старата платформа New N с двузвенно окачване отпред и и многозвенно отзад. Но инженерите сериозно ще преработят конструкцията на шасито и кормилното управление, ще разширят следата, ще преконфигурират всички компоненти и ще използват леки материали. На каросерията, най-вероятно, ще забележим, че автомобилът не е напълно нов, но дизайнерите адаптират предната и задната му част към екстериора на най-новите модели на Lexus. Те също ще преработят интериора, правейки го като тези на моделите ES и LS. Подобна метаморфоза се случи с последното поколение на седана Lexus LS през 2012 г., който след това премина през сериозно усъвършенстване.