В реализацията на проекта са участвали изследователски центрове в САЩ и Япония
Крилата на пеперудите от рода Morpho са известни със своя дълбок и преливащ син цвят. Изненадващо върху тях няма естествен син пигмент. За цвета отговаря трилионна микроскопична структура на повърхността на люспите. Същият принцип са използвали създателите на боята Structural Blue, приложена за лимитираната серия на купето Lexus LC Structural Blue.
В реализацията на проекта са участвали изследователски центрове в САЩ и Япония, както и VIAVI Solutions, базиран в Калифорния, специализирана в оптични покрития.
Големината на триизмерните структури на люспите на крилата на Morpho е сравнима с дължината на вълната на видимата светлина, която осигурява ефекта на интерференцията, като дава общо отражение наситен син цвят.
Експериментаторите първо са изучавали крилата на пеперудите, а след това са се опитали да възпроизведат тяхната повърхност с многослойно покритие с армия от микроскопични люспи. Първоначално, желаният резултат е постигнат само с 40 слоя пигмент, а за избраната боя броят на параметрите е намален до седем, която вече е била подходяща за производство на автомобили с лимитирани серии. Тези седем слоя се полагат последователно с дебелина 15 микрона между грунта и горния прозрачен слой.
За един автомобил са необходими 300 грама пигмент с 300 милиарда пигментни люспи.
Пълният цикъл на производство на боята отнема осем месеца и включва 12 производствени етапа и 20 пункта за контрол на качеството.
Авторите твърдят, че в синята гама от конвенционалните пигментни бои отразяват не повече от 50% от падащата на тях светлина, а Structural Blue
- почти 100%. Това я прави, според Lexus, "най-синия цвят отвсякога" за каросерия на автомобил. За съжаление не всеки може да стане собственик на необичайното купе: темпът на производство на модела Lexus LC Structural Blue в завода в Мотомачи е не по-бързо от две коли на ден.
За интериора е избрана Breezy Blue синя полуанилинова кожа на волана, арматурното табло и вратите, бяла кожа на седалките и акценти с оранжева Alcantara. Alcantara също покрива тавана, а праговете са декорирани с карбон.
Вариантът Structural Blue Edition може да бъде приложен както за осемцилиндровото купе LC 500, така и за хибрида LC 500h. В оборудването на лимитираната серия влизат 21-инчови ковани джанти, системи Climate Concierge, Premium Navigation, Safety System+ и аудиокомплекс Pioneer с 12 тонколони. В Европа вече се приемат поръчки за LC Structural Blue с две врати.