Проектът се ръководи от Харахико Танахачи и първият прототип е завършен през 2003 г.
Lexus LFA празнува своята десета годишнина тази година, а за да отпразнува събитието, японският производител пожела да духне няколко свещи по оригинален начин.
Проектът Lexus LFA е роден в началото на 2000-те години с предизвикателство по отношение на научноизследователската и развойна дейност, целяща да предложи одобрен за суперавтомобил . Проектът е поставен под контрола на Харахико Танахачи и първият прототип е завършен през 2003 г., след това година по-късно Lexus LFA е представен на Северната дъга на Нюрбургринг, за да продължи неговото разработване.
Едва през 2005 г. и на Североамериканското международно автомобилно изложение в Детройт го виждат за първи път, последвано две години по-късно от концепт, по-близък до производствената му версия. След това през 2008 г. LFA регистрира първото от четирите си участия на 24-те часа на Нюрбургринг .
Lexus потвърди появата на автомобила на автомобилното изложение в Токио през 2009 г. и производството му започна завода в Мотомачи в края на 2010 г. с производствен капацитет по един брой на ден. Тиражът му ще бъде ограничен до 500 единици.
Lexus LFA, облечен в каросерия, направена предимно от усилена с карбонова пластмаса, се задвижва от атмосферен 4,8-литров V10 агрегат, разработен в сътрудничество с Yamaha. Този агрегат , монтиран в предно положение, развива мощност от 560 к.с. при 8700 об/мин, изпращана към задните колела чрез шестстепенна автоматична секвенциална скоростна кутия. Така оборудван, LFA е в състояние да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,7 сек и да постигне максимална скорост 325 км/ч , като спирането се осигурява от карбоно-керамични дискове.
Lexus бързо ще предложи пакет Nürburgring Package, за да оптимизира потенциала на автомобила на пистата. По-твърдо окачване, по-леки джанти, оборудвани с по-ефективни гуми, нови аеродинамични елементи (спойлер, фиксиран GT спойлер ...) и увеличена мощност (10 к.с.), са включени в модела Nürburgring , от който ще бъдат сглобени само 50 екземпляра и продава се с курс за шофиране и едногодишен пропуск на Нюрбургринг.
Оптимизираната версия на LFA няма дълго да събира прах, след като през 2011 г. постави рекорд на обиколка на Северната дъга на Нюрбургринг в категорията на серийните автомобили с Акира Ида на волана.
Въпреки тежестта на годините, Lexus LFA остава един от най-ефективните суперавтомобили на пазара и може би един от тези, които предлагат най-мелодичния звуков двигател.