Към настоящия момент едва ли има по-роботизиран сериен модел от новия флагман на Lexus. Електронното чудо притежава чудовищен „коефициент на интелигентност”, който има за цел да изстреля LS 460 към върха на луксозния клас. Но дали това е достатъчно?
Хибридната версия на лимузината все още не се предлага на пазара, но и „обикновеният” LS 460 положително има какво да предложи на платежоспособните си клиенти. За щастие, този път флагманът на Lexus не изглежда като добре или не чак дотам добре направено копие на Mercedes, а притежава своя собствена (при това добре изглеждаща) дизайнерска линия.
Първото впечатление от командното табло на Lexus е, че създателите на автомобила са се опитали да създадат световен рекорд по най-голям брой бутони и превключватели. Добрата новина в случая е, че управлението на огромното количество функции не изисква дълго привикване и е сравнително интуитивно. Дори боравенето с чувствителния на докосване дисплей е сравнително безпроблемно, макар че е под въпрос дали подобно сравнително остаряло решение има място в подобен високотехнологичен автомобил. Тапицираните с фина кожа кресла са широки и изключително удобни, като отпред предлагат възможност за електрически реглаж в буквално всички възможни посоки, както и система за вентилация. Просторът е в изобилие във всички направления и е достатъчен дори за пасажери с „габарити” далеч над средните.
Сигурността преди бързината
Притежателите на новия върхов модел в гамата на Lexus имат привилегията да усетят, че инженерите на компанията са се постарали да намалят последствията от грешките на водача толкова, колкото е възможно от днешна гледна точка. Наред със система за превантивна безопасност Pre-Safe и свързаните помежду си електронни системи за стабилност, включващи адаптивна кормилна уредба в стила на BMW, тестовият автомобил беше екипиран и със системата Advanced PCS, която подпомага водача винаги да остава в неговото платно или лента на движение, предпазвайки го от напускане на желаната траектория поради невнимание, заспиване и други подобни фактори.
В този ред на мисли изглежда впечатляващо, че динамиката на пътя също не е напълно загърбена – активното управление е в състояние дори да завива леко „с вратите напред” при поднасяне на задницата, но през повечето време обратната връзка с пътя е по-скоро ограничена. И все пак – във взети с висока скорост завои, каросерията на LS се накланя силно, а прецизната управляемост определено не е сред най-силните страни на модела.
За недостиг на мощност не може да става и думаМаниерите на работа на разполагащия с 380 конски сили 4,6-литров V8 остават възхитително фини дори при пълно оползотворяване на мощностния му потенциал, а въртящият момент е достатъчен, макар и да не блести с нещо особено – максималната точка на кривата се достига чак при 4100 оборота в минута и се равнява на 493 нютонметра.
Кому са били нужни осемте предавки на трансимисята на флагмана Lexus обаче, си остава тайна на производителя. Подобен въртящ момент може да се оползотвори оптимално с шест или седем степени, като от тази гледна точка осмата изглежда съвършено ненужна. Хубавото в случая е, че наличието на осемстепенна предавателна кутия, поне не се оказва пречка в ежедневната употреба, тъй като предавките се превключват бързо и на практика наусетно. Неприятното е единствено това, че при по-резки ускорения водачът трябва да изчака, докато трансмисията подбере най-подходящата от многобройните предавки.
Дали моделът ще се превърне в лидер на луксозния клас? Едва ли. Докато постигне пълният комплекс от качества на водещите модели в класа, Lexus има да учи още доста. Докато достигне до техния изискан и неповторим стил, остава още много. И все пак – това е най-добрият модел, който някога се е появявал под марката Lexus, включително по отношение на дизайна, а чудовищното количество високи технологии и пословичната надеждност безспорно са качества, които няма как да бъдат пренебрегнати.
Текст: Волфганг Кьониг, Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Мал
Мога да кажа че специално този модел на Лексус е доста добър, имах възможността да карам такова нещо и колата наистина е доста добра. В момента колата още е в гаража ми и не бих казал лоши думи освен много големия разход който дава, за разлика от други автомобили в тоя клас и подобни двигатели.
Dani
Mai veche nemchite ima kakvo da uchat ot Lexus ne Lexus ot tiah :p Da ne govorim che Lexus LS e obiavena za nai inteligentnata kola suzdavana niakoga serino ot choveka- Hybrid 4x4...Do momenta niama druga dori i podobna !
Д
Само като видях, че немци са писали статията, си обясних следнито изречения: Дали моделът ще се превърне в лидер на луксозния клас? Едва ли. Докато постигне пълният комплекс от качества на водещите модели в класа, Lexus има да учи още доста. Докато достигне до техния изискан и неповторим стил, остава още много. И все пак – това е най-добрият модел, който някога се е появявал под марката Lexus, включително по отношение на дизайна, а чудовищното количество високи технологии и пословичната надеждност безспорно са качества, които няма как да бъдат пренебрегнати. Ноу комент!
dani
koga nemcite shte si priznaiat 4e ima i po dobri koli ot tehnite... NIKOGA! nali triabva da se prodavat tehnite suvarshenni avtomobili :)
LEXUS
smqh smqh pozor za teq pari po-dobre da gi dari6 na siropitali6te otkolkoto da si kupi6 toq sme6en Lexus