Системата се нарича Highway Teammate и ще влезе в серийните модели на марката от 2020 г.
На автомобилното изложение в Токио Lexus представи концептуалния седан LS +. Автомобилът е построен върху модела от ново поколение и служи за демонстрация на автономните технологии на японската марка. Автономната система на Lexus се нарича Highway Teammate – тя ще бъде монтирана на серийните автомобили през 2020 г.
Технологията позволява на автомобила да ускорява без помощта на шофьора, да спира, да изпреварва и да се преустройва. Освен това благодарение на системата автомобилът може самостоятелно да поддържа безопасно разстояние между другите участници в движението и, ако е необходимо, да предупреди собственика на колата за извънредна ситуация.
"Новата технология ще позволи на Lexus да създаде автомобили, които ще бъдат управлявани още по-безопасно и комфортно", заяви президентът на Lexus Йошихиро Сава.
Според главния мениджър Highway Teammate ще надмине всички съществуващи аналози. Той подчерта, че системата е следваща стъпка на компанията за въвеждане на безпилотна технология от четвърто ниво. Актуализациите на софтуера на LS + се извършват чрез интернет. Поради това собственикът на автомобила няма нужда да посещава сервизния център. Подобна система вече се използва в електрическите автомобили на Tesla.
Що се отнася до промените в дизайна, те са минимални. От стандартната версия на големия седан LS + разполага с нова радиаторна и лазерни фарове. Техническите характеристики на модела оставят тайна.
В момента най-мощната и бърза версия на седана Lexus LS от ново поколение е модификацията F Sport. Тя е оборудвана с 3,5-литров V6 двигател с мощност 315 конски сили. Агрегатът работи в тандем с 10-степенна автоматична скоростна кутия. До 100 км /ч този автомобил ускорява за 4,5 секунди.