Новият луксозен SUV модел се отличава с икономичност и голям електрически пробег
Продължителността на автономния пробег в режим EV (движение на изцяло електрическа тяга) при NX 450h+ е между 70 и 74 километра в комбинирания цикъл на WLTP и нараства до 89-97 километра при движение в градски цикъл, където екологичната чистота на автомобила е особено важна. Тези показатели наред с ниския стандартен разход на гориво от 0,9–1,1 л/100 км и официално измерените CO2 емисии от 21-25 г/км, са най-добрите в класа с преднина пред конкурентните модели. На извънградски отсечки и магистрала новият Lexus с фабрично означение AZ20 може да се движи изцяло на електричество с максимална скорост до 135 км/ч.
Когато зарядът в батерията намалее, Lexus NX 450h+ преминава към изцяло хибриден режим на работа. Според изчисленията на Lexus при този сценарий разходът на гориво при конкурентните модели на NX 450h+ е средно с между 23 и 30% по-висок, отколкото при новия plug-in хибриден SUV модел на марката.
Plug-in хибридната електрическа система за задвижване на Lexus обединява икономичен 2,5-литров двигател с вътрешно горене, работещ по цикъла на Аткинсън, електрически мотор-генератори и литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 18,1 кВтч. Акумулаторът може да бъде зареден напълно за около два часа и половина при използване на зарядна станция с ток 32 A и бордовото зарядно устройство с мощност 6,6 кВт. Качествата на акумулаторната батерия, усъвършенствани с помощта на технологичното ноу-хау на Lexus, са от основно значение за добрите експлоатационни характеристики на новия модел в изцяло електрически EV режим на работа.
Новият NX 450h+ се предлага серийно с енергоефективната система за двойно предаване e-Four (AWD) с допълнителен електродвигател за задвижване на задния мост при необходимост. Бензиновият мотор на NX 450h+ е с мощност 185 к.с. при 6000 об./мин. Електродвигателите на предния и задния мост отдават съответно 134 и 40 киловата (182/54 к.с.). Системната мощност от 309 к.с. е достатъчна за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди.
Нов NX 350h
Хибридният Lexus NX 350h също се възползва от технологичната модернизация, осигуряваща подобряване на експлоатационните показатели. В сравнение с предходното издание NX 300h новата задвижваща система от четвърто поколение е с 24% по-мощна със своя максимум от 244 к.с. и спомага за намаляване на времето за ускоряване от 0 до 100 км/ч при AWD версията с 15% до 7,7 секунди. Максималната скорост също е увеличена в сравнение с предишния модел и вече е 200 км/ч.