Компанията реализира 36 405 автомобила през първите 6 месеца на 2016
Lexus Europe продаде 36 405 автомобила през първите 6 месеца на 2016 година, което представлява 16% ръст спрямо същия период през 2015, изпреварвайки ръста на премиум сегмента (+12%).
Ален Ойтенховен, главен изпълнителен директор на Lexus Europe, коментира: „През последните няколко години Lexus обнови и разшири гамата си, въвеждайки изцяло нови модели като NX и RC. Освен това запазва позицията си на водещ производител на луксозни хибридни автомобили в Европа и света, и то със солидна преднина. Това ни осигурява стабилни основи за продължителен ръст на продажбите в бъдеще.“
Ентусиазиараната реакция на пазара, която изцяло новото, четвърто поколение RX предизвика до увеличаване на продажбите с повече от два пъти (+123%), достигайки 8815 броя. NX запази челната позиция по продажби с реализирани 12 689 броя, запазвайки темпото от 2015, когато направи своята премиера.
Купето RC, чиито продажби стартираха в началото на 2016, увеличава темпото на продажбите, като до момента са реализирани 972 сделки.
Продажбите в Източна Европа са подкрепени от силното представяне на новия LX (3067 автомобила, +143% спрямо същия период през 2015) и обновения ES (986 автомобила, +19%).
Хибридните автомобили представляват 98% от продажбите на марката в Западна Европа. Включвайки и източната част на континента, общо 2/3 от всички продажби се дължат на хибриди – 23,113 автомобила (+12%). Най-популярните хибридни автомобили са NX 300h (8788 броя), RX 450h (4715 броя), CT 200h (4452 броя) и IS 300h (3182 броя).
Ръст на продажбите от над 20% се наблюдава във всички региони, в които Lexus Europe оперира, включително Франция, Германия, Италия, Испания, Полша, Унгария, Чехия, Словакия, Балкани, Белгия, Ирландия и Исландия.
В Русия Lexus отбеляза ръст от 17% при свиващ се със 6% премиум пазар. С общо 11 089 автомобила, реализирани през първото полугодие на 2016, Lexus държи 14,4% от премиум пазара в страната (+2,8%).
Украйна е най-силно растящият пазар за Lexus Europe (+256%, нарастване на пазарния дял с 3,2% до 8.9%).