Японската марка все пак успя да удържи преднината си в луксозния сегмент под напора на BMW.
За десета поредна година Lexus, поделението за луксозни автомобили на Toyota, е най-продаваната марка в премиум сегмента на американския пазар. Японците удържаха преднината си пред напора на BMW благодарение на последния месец на 2009, когато отчетоха 22 на сто ръст в продажбите.
В крайна сметка Lexus отчита 215 975 продадени автомобила в САЩ за 2009, докато BMW остава със 196 502. Делът на баварската компания обаче продължава да нараства.
На трета позиция е другият германски гигант в луксозния сегмент – Daimler, чиято марка Mercedes-Benz отчита 190 604 продажби (с 15 на сто спад спрямо 2008 година). Далеч по-тежък е сривът при Cadillac, премиум марката на General Motors – 32 на сто на годишна база и общо 109 092 продажби.
Петото място по пазарен дял остава за Acura, луксозното поделение на Honda, със 105 723 сделки за годината. Lincoln (под шапката на Ford) има 82 847 продажби. Марката обаче отчита цели 23 на сто спад спрямо предната година и вече е рамо до рамо с германската Audi (82 716 пласирани автомобила и доста по-умерен спад от 5.7 на сто).
Infiniti, премиум поделението на Nissan, се задоволява с 81 089 продажби. На опашката са британските Land Rover и Jaguar, отскоро собственост на Tata, с общо 38 261 сделки.