Ще се различават не само по външното оформление и цветовата палитра, но и мощни двигатели
Немските модели от клас D + вече не се оборудват с двигатели V8. Семейството на BMW Серия 3 загуби статутния си двигател през лятото на 2013 г .; в Инголщад производството на осемцилиндровия комби Audi RS 4 Avant бе преустановено през 2015 г. А наскоро бе прекратен Mercedes-AMG C 63. Това е тенденцията. Но не и за японците, които се противопоставиха на системата и представиха седана Lexus IS 500 F Sport Performance. Той става и първородният от нова гама автомобили, които ще попълнят нишата между обикновените модели и „горещите” с представка F.
F Sport Performance автомобилите ще се различават не само по външно оформлеиние и цветовата палитра, но и по-мощни двигатели.
Lexus IS 500 F Sport Performance ще се продава само в Съединените щати, като първите автомобили на живо пристигат в дилърите през есента на 2021 г. Цените все още не са оповестени, но IS 350 F Sport има цена 42 900 долара. А купето Lexus RC F със същия V8 струва 65 975 долара .
Новият автомобил е с 65 кг по-тежък от IS 350 F Sport. Това включва настройка на спирачките - подобряване на охлаждането и инсталиране на по-големи алуминиеви дискове с диаметър 356 мм отпред и 323 мм отзад. Изпускателните тръби са препратка към пълноценните модели F. Джантите Enkei с диаметър 19 инча са по-леки от стандартните със същия размер с килограм отпред и почти два отзад.
В салона на IS 500 виждаме същите метални подплатени спортни седалки и педали като IS 350 F Sport. Пакетът Lexus Safety System + 2.5 с пълен набор от асистенти е в базовото оборудване.
Под гърбавия преден капак, който е с 51 мм по-висок от стандартния, се намира известен атмосферен V8 5,0, познат от купето Lexus LC 500. Но за IS инженерите са повишили мощността до 479 к.с. и 536 Нм, работещ в комбинация с осемстепенна автоматична трансмисия . Автомобилът е оборудван с адаптивни амортисьори, заден самоблокиращ се Torsen и допълнителен амортисьор Yamaha, който намалява вибрациите на каросерията и подобрява комфорта при ниски скорости.
Ускоряванетодо 97 км/ч отнема за седана 4,5 сек, въпреки че този резултат може да притесни бензиновите. В крайна сметка, по-малко мощното BMW M340i (389 к.с.) прави същото за 4,4 сек. В същото време собственото тегло на Lexus е само малко повече от 1765 срещу 1758 кг.