Базовият SUV ще има седем седящи места според патента, подаден от майката Toyota
Кросоувърът Lexus UX е на път да влезе в серийно производство, твърдят дабре запознати източниции.
Базовото ниво на новия SUV на японската марка ще наподобява концепта UX, който бе представен на автомобилното изложение в Париж , и ще споделя същото име. Марката ще смени хечбека CT в моделната гама на Lexus с малък SUV, който ще се позиционира под кросоувърите RX и NX.
Бяха разкрити патентите за редица варианти под името на UX, включително UX200, UX250 и UX250h. Малките номера означават вида на двигателя, по подобен начин на CT200h.
Дизайнът на серийния всъдеход UX се очаква да бъде по-малко екстремен, отколкото концепта, но все пак ще запази вретеновидната радиаторна решетка и ръбестите линии, които Lexus възприе с актуалните модели на марката. Подобно на прототипа, двигателната гама ще предлага както традиционни двигатели с вътрешно горене, така и топ хибридна задвижваща система.
По време на автомобилното изложение в Париж Йохан ван Зил, президент и главен изпълнителен директор на Toyota и Lexus за Европа, каза: "Концептът UX носи в себе си целия опит на Lexus през годините на пазара на SUV автомобил. Ние сме готови за следващата глава в нашата истори с представянето на нов Lexus SUV – прототипа UX ".
Междувременно Lexus подготвя разширяване на гамата с големи кросоувъри със седем седящи места с моделите RX350L и RX450hL. Тази пазарна ниша в момента не е използвана пълноценно от Lexus, така че вариантите на големия SUV RX ще станат конкуренти на Volvo XC90, Mercedes-Benz GLS и предстоящото BMW X7.
Шефът на Toyota Карл Шлихт каза: "Ние ще представим други SUV разработки преди да пуснем ново купе - това е моето предположение. След като купетата си свършиха работата, трябва да усъвършенстваме допълнително гамата от SUV модели".
Новата гама на RX L се очаква да бъде показана по-късно тази година, преди да се появи на пазара през през 2018 г. Заедно с UX по същето време се очаква да се появи обновен Mercedes-Benz GLA, който ще бъде един от основните му конкуренти.
Говорител на Toyota отказва да да коментира новите патенти на Toyota по отношение на всички бъдещи модели на марката.