Хибридна опция за новия NX и серийна версия на радикалния концепт LF-Z са на картите
Lexus ще засили своето електрификационно задвижване с пускането на първия си plug-in хибриден (PHEV) модел по-късно тази година, последван през 2022 г. с дебютния си електромобил.
Японската премиум марка очаква електрифицираните модели да представляват повече от половината от световните продажби до 2025 г., като към този момент тя ще представи 10 нови хибридни, PHEV и чисто EV автомобили.
Малко се знае за новите PHEV и EV, но наскоро Lexus даде признаци за дизайна на своите автомобили от нова ера с радикалния концепт LF-Z Electrified .
Определящите характеристики на дизайна на LF-Z и тези, които е вероятно да бъдат пренесени в дерийните електромобили, включват нова версия на решетката с емблема на Lexus, обгърната задна светлина, ново лого на марката и елегантен, ниско пременен силует.
Твърди се, че концептът се намира на върха гамата на изцяло новата специална EV платформа, която за серийни автомобили вероятно ще бъде новата bZ архитектура от компанията-майка на Toyota, разработена в сътрудничество със Subaru.
Следователно техническите спецификации без съмнение ще бъдат подобни на тези на новия SUV bZ4X на Toyota, който е снабден с два електромотори , задвижване на четирите колела, вграден панел за слънчево зареждане и обещанието за „много конкурентен диапазон на шофиране“. Концептът LF-Z съдържа батерия от 90 кВвтч, която може да се зарежда до 150 кВт и предлага официален автономен пробег от близо 600 км.
Както концептите bZ4X, така и LF-Z се отличават с иновативна система „steer-by-wire', която все още не се вижда на всеки сериен автомобил. Lexus вече потвърди, че системата ще се използва и за серийни електромобили, които също ще използват задвижващи механизми с четири колела.
По-малко се знае за първия PHEV на Lexus, но кросоувърът NX, който ще влезе във второто си поколение през следващите месеци, е вероятен кандидат, като се има предвид, че споделя основите си с Toyota RAV4. Новият RAV4 Plug-in Hybrid разполага с комбинирани 302 к.с. и може да измине 57 км само на ток с EV мощност, цифри, които до голяма степен ще бъдат възпроизведени механично от идентичната версия на NX.
Новините за бъдещата електрическа гама на Lexus дойдоха, когато марката отбеляза продажбата на повече от 2 млн. електрифицирани автомобила по целия свят. Флагманският SUV RX представлява повече от една четвърт от този показател, продавайки 518 000 бройки, следвани от луксозния седан ES, хечбека CT и кросоувъра NX.