По този повод компанията предлага Lexus GS F и Lexus RC F в изпълнение 10th anniversary
Компанията AMG е основана през 1967 г., а през 1999 г. се присъединява към Daimler Group. Подразделението BMW M също не е от вчера – то се появява през 1972 г. И сега не можем да си представим света без автомобили с добавки AMG и M. Но спортното подразделение F на компанията Lexus много младо. То е открито през 2006 г., а първият модел в неговата гама става седанът Lexus IS F, пуснат на пазара две години по-късно. Този автомобил се оказа истинско предизвикателство и стана истински конкурент на моделите BMW M3 и Mercedes C 63 AMG. През тази година японците празнуват десетилетието на подразделението F. И по този повод предлагат на своите клиенти Lexus GS F и Lexus RC F в изпълнение10th anniversary.
Моделите Lexus GS F и Lexus RC F в специалната серия10th anniversary ще дебютират утре (8 февруари 2018 ) на автомобилното изложение в Чикаго. Автомобилите могат да бъдат закупени само в Северна Америка. От седана ще бъдат произведени 100 екземпляра, а от купето - 240. Цените все още не са обявени.
Външният вид и интериорът също са променени, но двигателят не. Това е познатият V8 5,0 (477 к.с. и 530 Нм), работещ в тандем с осемстепенна автоматична трансмисия. Купето и седанът срещу допълнително заплащане могат да бъдат оборудвани с адаптивни амортисьори.
И двата спортни автомобила на Lexus са екипирани с 19-инчови черни алуминиеви джанти с гуми Michelin Pilot Sport PS2. Но основното нещо е цветът на каросерията Nebula Gray (Мъглявината Грей). С изключение на редкия и скъп суперавтомобил LFA, автомобили Lexus за първи път получиха заводска матова боя в своята история. Салонът е изпълнен в син цвят. Естествената кожа на арматурното табло, седалките, волана и скоростния лост е изработена в тази цветова схема. В син нюанс са дори и елементите от въглеродни влакна. А в седана GS F допълнително има и вложки от Alcantara със същия цвят. Задвижващият агрегат и шасито са непокътнати.
Историята
Lexus IS F стана първият сериен автомобил на спортното подразделение F. Дебютът му се състоя през януари 2007 г. на автомобилно изложение в Детройт, продажбите започнаха година по-късно. Спортният седан със задно задвижване изглеждаше много по-агресивен в сравнение със своите събратя, той получи с 10 мм по-ниско шаси, спирачки Brembo на предната ос и 19 инчови ковани джанти BBS. И най-важното - японците монтираха на IS F петлитров V8 серия 2UR-GSE, който генерира мощност 423 к.с. и 503 Нм. Автомобилът е оборудван с осемстепенна автоматична трансмисия, ускоряването до сто е за 4,8 сек, а максимална скорост - 270 км/ч. До 2014 г. по целия свят са продадени близо 11 хил. седана.