Системата дава възможност за мигновен контрол върху подаваната тяга към четирите колела
През изминалата година, като част от новата глобална стратегия за електрификация на марката, Lexus представи на автомобилното изложение в Токио футуристичния концептуален автомобил LF-30, който развълнува посетителите със своя авангарден дизайн и предизвикващи въображението технологични решения. Новата стратегия на марката, наречена Lexus Electrified, цели осъществяването на фундаментален скок в динамичните възможности на автомобила, в поведението на пътя, качеството на управлението и удоволствието за водача.
Днес Lexus разкрива подробности за една от основните Lexus Electrified технологии, в основата на тази концептуална визия - нова система за управление на електрическото задвижване DIRECT4, предназначена за следващото поколение електромобили с батерии (BEV) и хибридни автомобили.
DIRECT4 контролира прецизно подаването на въртящ момент от страна на предния и задния електродвигател, както и на спирачното усилие към всяко едно от колелата. Благодарение на възможността за автоматично регулиране на баланса между предно и задно предаване, системата е в състояние да адаптира условията на шофиране към желанията на водача, променяйки усещането зад волана и осигурявайки възможно най-доброто поведение на пътя. Системата използва електрическо задвижване на предния и на задния мост (т.нар. „e-axle”), всеки от които разполага с отделен електродвигател с висок въртящ момент и интегрирана трансмисия – схема, фокусирана изцяло върху оптималното разпределение на задвижващата тяга. Тъй като двигателите са директно свързани с колелата чрез полуосите, задвижването реагира моментално без никакво забавяне.
Работата на системата е напълно интуитивна и се отличава с изключително бързи реакции, което дава на водача непосредствено усещане за пълна свързаност с автомобила. Наред с това, DIRECT4 създава идеален баланс между предсказуемо поведение и вълнуваща емоция с мощно, плавно ускорение и вълнуващо поведение в завои.
В същото време технологичните възможности на системата осигуряват и заложените в генетичния код на марката Lexus забележителни тишина и комфорт.
Новата технология бе представена в кратко видео интервю от главния инженер на Lexus Electrified Taкаши Уатанабе. Филмът включва и практическа демонстрация на предимствата на системата DIRECT4 в рамките на пистови изпитания с реално действащи прототипи.
В интервюто Уатанабе посочва, че една от ключовите цели на визията за развитие на Lexus Electrified е използването на нови електрически технологии за подобряване и повишаване на качествата в поведението на пътя, на които реагират човешките сетива.
В процеса на разработка на системата DIRECT4, специалистите на Lexus са имали възможността да почерпят от несравнимо богатия опит на марката в областта на електрифицираните автомобилни технологии. Натрупаните експертен опит и знания в тази насока са важна основа за развитието на “Lexus Driving Signature“ - уникален стандарт, който ще постави високо летвата по отношение на динамичните характеристики на автомобилите от следващо поколение на Lexus. Lexus Driving Signature цели да осигури на водача естествен усет за управлението, чувство за единство с автомобила и за неподправен вътрешен комфорт, които се градят на увереността и доверието в добре обмисления и внимателно проектиран автомобил, демонстриращ оптимален баланс между емоции и предсказуемост.
Новият филм хвърля светлина и върху бъдещата философия в дизайна на марката Lexus, разкривайки скици и изображения на нов концептуален автомобил, който ще бъде представен пред широката публика през първото тримесечие на 2021 г.
Главният дизайнер Коичи Суга споделя, че технологиите за електрификация на задвижването ще окажат съществено влияние както върху автомобилния дизайн, така и върху техническите и динамични характеристики на автомобила - например вследствие на отпадането на изискването за осигуряване на охлаждане на двигателя от насрещния въздушен поток и на съответния радиатор, което ще разкрие нови вълнуващи възможности за отразяване на технологичния напредък в триизмерните форми на каросерията.