Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lexus RX 450h: Японски стил и американски лукс

04.05.2020 14:14

Зад волана на обновената версия на най-големия европейски SUV на Lexus

В рамките на своето частично обновление RX 450h получи освежена визия и нови високотехнологични светлини.

Промените в дизайна личат най-ясно в областта на предната част, която е получила нова решетка със сложна и изключително прецизно изпълнена структура, както и нови, по-ефектно оформени светлини. Новостите в профила и задницата на Lexus RX 450h са забележими едва при по-внимателно вглеждане.

Към техническите новъведения за модела спадат разширения пакет от системи за сигурност, модифицирана инфо-развлекателна система с Apple CarPlay и Android Auto, както и разширен обхват на възможностите за гласово командване, които вече включват гласовия асистент на Google и Apple Siri. Както и досега, моделът може да бъде поръчан и в удължено изпълнение RX L, разполагащо с трети ред седалки.

По отношение на стилистиката и усещането за качество в интериора съществени промени липсват. Такива не са били и кой знае колко необходими, тъй като Lexus RX се представя като един приятно просторен, удобен и добре изработен премиум модел - макар и без да блести с някакви ярки детайли. Диагоналът на мултимедийния екран вече достига 12,3 инча, а управлението на системата посредством тъчпад е все така изискващо привикване и внимание.

Позната задвижваща концепция


Непроменен е останал и задвижващият тракт на Lexus. Както и досега, задвижването на RX прави впечатление преди всичко с това, че не се опитва да ви впечатли. Потеглянето почти винаги се извършва само на ток, като V6 машината се активира плавно едва при необходимост от повече тяга. Ако шофирате спокойно и равномерно, което без всяко съмнение е коронната дисциплина на Lexus RX, почти никога няма да усещате нещо осезаемо от сложното взаимодействие между двата типа задвижване. В града радващо голяма част от изминатото разстояние е на ток, по извънградските пътища ако внимавате с десния си крак до 50 процента от времето също ще се придвиждате само с помощта на електрическа енергия.

Когато обаче се наложи да извикате цялата мощност на автомобила - например по магистрала, при нужда от по-мощно ускорение или просто при преодоляване на наклон, нещата се променят драстично, при това не точно към добро. Защото при всяко по-сериозно форсиране се стига до рязко и продължително покачване на оборотите, което от своя страна резултира в отривисто бръмчене и доста специфичен "гумен" маниер на ускорение. Но, в крайна сметка, всичко е въпрос на вкус - факт е, че солиден брой клиенти на концерна намират този тип усещане от задвижването за съвсем хармоничен. А и въпросният характер на трансмисията по свой странен начин се отразява добре на разхода на гориво и на стила на каране като цяло - човек чисто инстинктивно започва да се старае да избягва рязкото и силно натискане на газта.

Автомобил за спокойни преходи

Lexus RX 450h се ускорява от място до сто километра в час за 7,7 секунди, което реално е добро постижение, но заради споменатото специфично усещане при ускорение, все пак субективното впечатление не предполага наличието на 313 конски сили. Реално погледнато обаче динамиката изначално не е приоритет за този SUV с доста силно изразен американски характер. В бързите завои Lexus RX 450h се накланя доста силно, кормилното управление също има доста различни приоритети от безмислостното юркане по пътища с много завои. Колкото по-плавно шофирате, толкова повече ще харесвате този автомобил, защото именно така ще оцените всички негови предимства.

Най-важната технологична новост за Lexus RX 450h са неговите нови фарове, снабдени с „BladeScan”-технология, която разпознава появата на други превозни средства в обсега на светлините по-бързо и по-прецизно, отколкото използваното досега решение. Именно поради тази причина BladeScan-технологията позволява и по-прецизно “изрязване” на светлинното поле около останалите участници в движението. Освен това технологията вече може да разпознава пешеходци или животни на разстояние до 56 метра пред автомобила, докато досега това беше възможно само до 32 метра.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ


Пионерът сред хибридните SUV модели Lexus RX 450h е останал изцяло верен на своя комфортен и спокоен характер, като е добавил към познатите си качества повече възможности в областта на инфо-развлекателните възможности и нови високотехнологични светлини. Както и досега, динамиката не е приоритет за модела.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Lexus

Коментари
comments powered by Disqus