По-скъпите Lexus LS F и LC F ще получат нов четирилитров осемцилиндров битурбо агрегат
Последният Lexus IS F слезе от поточната линия още през лятото на 2014 г., GS F беше прекратен през 2020 г., а в съвременната F-линия остава само избледняващото купе RC F. Необходима е нова кръв. А мощно вливане, според японското издание на Best Car Web, е планирано през ноември 2021 г. - Lexus ще представи едновременно три "горещи " модела на F-семейството. Това са новото поколение на IS F , седанът LS F и купето LC F. А заслуженият атмосферен V8 5.0 ще оборудва само IS F с четири врати, който ще разполага с 481 к.с. и 535 Нм.
Стандартниеят Lexus IS е чудесна заготовка за F модел. Оригиналният автомобил има лек и здрав корпус, ковани алуминиеви елементи на окачването и възможност за поръчка на ковани джанти и Torsen самоблокиране на задвижващия мост.
Двигателят за моделите Lexus LS F и LC F ще бъде същият, но останалата част от надстройката на купето ще бъде по-голяма. За автомобилите с две врати ще бъдат подготвени силно променено окачване и каросерия с допълнителни усилвания отпред и отзад. Спирачките и на двата Lexus са неподвижни апарати с шест бутала на предната ос и четири на задната.
Но много по-скъпите Lexus LS F и LC F ще получат нов четирилитров осемцилиндров агрегат с два турбокомпресора и директно впръскване на горивото и десетстепенна автоматична трансмисия. И двата модела се очаква да имат 670 к.с. и 650 Нм. За сравнение, Alpina B7 xDrive с битурбо V8 4,4 е готов да предложи 608 к.с. и 800 Нм, а осемцилиндровият седан Audi S8 - съответно 571 и 800. Сред мощните купета от клас gran turismo отбелязваме BMW M8 Competition с 625 к.с. на V8 4,4 (750 Нм) и хибрида Polestar 1 с електрическо задвижване с 609 к.с.и цели 1000 Нм.