Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lexus UX: Империята отвръща на удара

10.05.2019 09:41

Lexus прави впечатляващ дебют в сегмента на компактните SUV модели

След като се позиционира все по-добре на пазара със своите модели RX и NX, за Lexus беше напълно логично да продължат да разширяват гамата си от подобни продукти надолу – към радващия се на ненаситно търсене сегмент на градските кросоувъри. Трябва да изневеря на себе си и на принципите си, за да кажа безрезервно, че съм очарован на сто процента от въпросната автомобилна порода. Но е факт, че за да просперира един производител, той се нуждае от обеми и печалби. А обемите и печалбите към настоящия момент идват най-вече от неизчерпаемите по вид и форма интерпретации на тема кросоувър и SUV. Така че принципите на пазарната икономика обусляват необходимостта от все повече такива модели – за добро или не, това е реалността.

Удивително динамичен на пътя

Според личните виждания на автора на тези редове два са основните фактори, които правят Lexus UX eдно от най-силните предложения в своя клас. Първият от тях не е никак далеч от ума – разбира се, става дума за легендарния стремеж на японците към съвършенство. Именно педантичността на поданиците на Империята на изгряващото слънце традиционно носи със себе си качества, които трудно може да откриете в автомобил, създаден на друго място. Но този път перфекционизмът не е единственото, което откроява толкова силно UX сред неговите опоненти.

Всъщност най-ценното предимство на дългия 4,50 метра автомобил се крие в това, че той притежава
всички предимства на относително високата си каросерия, но не проявява нито един от характерните не-
достатъци на този тип концепция. Факт, който започва да ви се изяснява още със сядането зад покрития с перфорирана кожа волан. Всички важни за шофирането и ергономията елементи са фокусирани към водача – тук човек и машина достигат удивително близо до така трудно постижимата идея за органично цяло. Да, седите малко по-високо, отколкото в стандартен автомобил, но нито с милиметър по-високо от реално необходимото. Усещането, че се намирам по-скоро в спортен хечбек, отколкото в кросоувър, се засилва още повече след изминаването на първите метри с автомобила, а при първите по-бързи завои вече започвам да изпитвам неподправено удивление.

Дори със стандартната ходова част на базовото изпълнение и версията Luxury, UX съчетава солидно стоне на пътя с подчертано чевръста управляемост. Ниският център на тежестта и забележително солидната каросерия допринасят за усещане от шофирането, каквото може да откриете при съвсем малко от пазарните опоненти на модела – при това основно от спортните им версии. А като стана дума за спорт, нека не забравяме, че UX е наличен и в модификация F-Sport, разполагаща с адаптивно окачване, чиято технология се доближава до решението, използвано в спортиста LC. Достатъчно е да преместите разположения високо на арматурното табло въртящ се селектор в позиция Sport или Sport +, и UX се превръща в нещо, което всъщност изобщо не е логично да се очаква от него – в прецизен до последния милиметър уред за спортно шофиране. Звучи леко странно, но възможностите на ходовата част и спирачната система (най-добрата от гледна точка на ефективност и дозиране на спирачното усилие, която поне аз лично досега съм срещал в модел на Lexus) на практика далеч надхвърлят тези на задвижването. Колкото повече завои изживее човек зад волана на този автомобил, толкова повече започва да мечтае за расова спортна модификация от ранга на Mercedes-AMG GLA 43 или Audi RS Q3.

Не бива обаче да оставате с впечатлението, че UX се държи като припрян спортист, а фините маниери остават на заден план – тъкмо обратното. Поведението му е предвидимо, редките заигравания на задната част остават абсолютно контролируеми, а хомогенната работа на кормилната уредба гарантира спокойни магистрални преходи. Неравностите също се преодоляват впечатляващо гладко не по-малък респект заслужават и усилията на японските инженери да постигнат възможно най-ефективно обезшумяване на купето.

Уют и изискан стил

Напълно в свой стил, при оформлението и обзавеждането на интериора Lexus са черпили вдъхновение от традиционните японски занаяти. Например като опция се предлагат фини кожени тапицерии, чиито шевове са направени по подобие на техниката Sashiko, използвана при изработването на екипите за джудо и кендо. Перфорацията на тапицерията също следва свой специфичен стил. За горната част на таблото клиентите имат избор между типично покритие от естествена кожа при F-Sport или изключително интересното на вид и допир решение от материал, близък до традиционната японска хартия Washi – по този начин дизайнерите прибавят допълнителна доза уют и хармония в атмосферата. Дори звукът, с който се затварят вратите, е изключителен, говорейки недвусмислено за върхово ниво на солидност.

Нова генерация хибридно задвижване

По отношение на задвижването UX има привилегията да използва най-новото поколение на самозарядна-
та хибридна технология на компанията – типично по японски, подобрения могат да бъдат открити буквално във всеки детайл. Все пак може би най-съществената и лесно забележима от водача новост е фактът, че автомобилът може да преминава в режим на електрическо задвижване при скорост до 115 километра в час, като в това отношение значително се доближава до своите plug-in конкуренти със значително по-голям капацитет на батериите. В градски условия и при икономичен стил на каране извън града човек без усилия може да постигне твърде прилични реални стойности на разхода на гориво между 6 и 7,5 л/100 км.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Lexus

Коментари
comments powered by Disqus