В рамките на изследването Vehicle Dependability Study (VDS) са анкетирани 33 560 собственици
Агенцията J.D. Power публикува 27-ия си годишен рейтинг на надеждността на тригодишни автомобили, продадени в Съединените щати. В рамките на изследването Vehicle Dependability Study (VDS) са анкетирани 33 560 собственици, които споделят какви проблеми от 177 възможни са възникнали с техните "железни коне" през последните 12 месеца. Резултатите са много сходни с миналогодишния доклад, въпреки че средният показател за индустрията (броят на проблемите на 100 автомобила) се е увеличил с пет пункта. Трудностите с двигатели и трансмисии са станали малко по-малко (-2), а въпросите към конструкторите и дизайнерите са се увеличили леко (+2).
В престижната класация сред автомобилните производители лидер е марката Lexus в продължение на пет последователни години, а моделът Lexus GX отново е обявен за най-надежден премиум средно голям кросоувър. Впрочем, в сравнение с предишния анализ проблемите на Lexus са станали повече: 95 срещу 89.
За да бъдат отбелязани като "неприятности номер едно" (20% от всички жалби) е въведена абревиатурата ACEN: аудио, комуникации, развлечения, навигация. Става дума преди всичко за невъзможно интегриране на смартфона чрез Bluetooth, неправилно разпознаване на гласови команди и грешки на електронните пътеводители.
Според броя на надеждните модели върховенство принадлежи на концерна General Motors. Най-добрите осем автомобила са три модела Buick, четири Chevrolet и GMC Yukon. В общия списък Toyota присъства с шест автомобила, половината от тях Lexus. Интересното е, че при подреждането на марките Porsche се върна на второ място, напред изскочи и Buick, а FIAT вече не е на последно място - на дъното отиде Dodge. И накрая, в края на класацията се появи Smart.
Според J.D. Power 55% от собствениците на безпроблемни автомобили са готови да си купят отнова кола от същата марка. Ако възникнат някакви трудности, три или повече, лоялността на шофьорите към марката вече е 41%. (Миналогодишните показатели са съответно 56% и 43%)
"Нашето изследване показва, че много от потребителите все още не могат да свържат своя смартфон с автомобила и да използват навигацията. Сега много се говори за автономно управление, но хората със сигурност не са готови за подобен транспорт, който може да изпрати всеки в канавката, каза заместник-председателят на агенцията Рене Стивънс. – Намаляване на надеждността в комбинация с рекорден брой сервизни кампании и оплаквания, свързани с безопасността, силно влияят върху доверието на клиентите ", подчерта той