ФИА обсъжда промяна в правилата при автомобил за сигурност на пистата. Очаква се да бъде въведен лимит на скоростта, за който пилотите да бъдат информират посредством новата стандартизирана електроника.
Още след първия старт за сезона в Мелбърн се появиха предложения за промяна в настоящите правила относно автомобила за сигурност. Причината е, че затварянето на питлейна за определен брой обиколки води до неправомерни наказания за част от пилотите, които са принудени въпреки забраната да посетят бокса за презареждане. Всички тимове са категорични в желанието си за корекция на регулациите, но все още няма достатъчно добро предложение, което да задоволи и тях, и ФИА.Миналата седмица по време на състезателния уикенд в Турция проблемът отново беше поставен на преден план, след като Ник Хайдфелд стана поредният пилот, пострадал от настоящите правила (Гран при на Испания). До решение за евентуална промяна не се стигна, но според Аutosport е много вероятно ФИА да наложи ограничение на скоростта, когато колата за сигурност е на пистата. То ще варира в зависимост от факторите, които представляват опасност на пистата в дадения момент.
Концепцията е приложима след въвеждането на стандартизираната електроника. Върху дисплея на волана ще се изписва максималната скорост, с която пилотите могат да се движат в дадения момент от състезанието. Според експертите на ФИА задачата не е лесна, но е напълно осъществима.
За да влезе в употреба обаче системата трябва да бъде тествана. Най-оптимистичният срок за въвеждането й е Гран при на Франция. Това означава, че за стартовете в Монако и Канада, където вероятността за появата на кола за сигурност е огромна, ще са валидни старите правила.