Заводът за автомобили на марката Great Wall в България бе официално открит. На старта на производствения процес в „Литекс Моторс” край град Ловеч присъстваха премиерът Бойко Борисов, министър Трайчо Трайков, посланикът на Китай Гуо Йеджоу, г-жа Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM) и други официални гости.
Производственото съоръжение на "Литекс Моторс", което е първото на Great Wall на територията на Европейския съюз, използва най-съвременно оборудване и е едно от най-модерните на Стария континент. В завода работи екип от 120 млади и квалифицирани българи, а автомобилите Great Wall покриват всички европейски изисквания. Продукцията на Литекс Моторс ще бъде предназначена за националния и европейските пазари, като първоначално в Баховица ще се сглобяват три модела – компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed.
Поточните линии в завода включват 84 работни станции за производство. Всеки автомобил преминава през 7 различни точки на контрол на качеството. Системата за управление позволява операциите да бъдат индивидуално проследявани и да се проверява качеството и крайния резултат от работата на отделните служители. Всеки автомобил има индивидуален паспорт за качество.
„Дългоочакваната българска мечта за родно производство на автомобили е вече факт”, коментира по време на официалното събитие изпълнителният директор на "Литекс Моторс" г-н Илия Терзиев. Той благодари на всички, допринесли за изграждането на завода и изрази увереност, че с високото качество на автомобилите Great Wall компанията ще отговори на очакванията на европейските потребители.
До момента в предприятието са вложени 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне между 150 - 170 000 000 лева. Засега е завършен първият етап на завода - цехът в който се сглобяват автомобилите. През 2014 година, трябва да бъде приключен и вторият, който включва заваръчен и бояджийски цех.
GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.
gigib
Аз имах възможността да покарам малко пикапа и да го изпробвам. Смятам, че е доста добър - като дизайн е упер и цената е приемлива. Освен това автомобилите се произвеждат в България от млади инженери, така че колата е българска!:)
ВДВ
От един два дни обаче виждам един пикап и намирам, че нищо му няма. Даже твърде добре набира. Така че, не смея да съм краен в оценките си.
Шофьоръ
ние и китайците.ъ кък я виждаш тая работа - в автомобилостроене в 21 век. По-добре да бяха неща от IT джунджуриите. Това ще е новият Кремиковци - всичко идва от вън и то от майната се.Само и само китайците да са стъпили в Европа и да водят експанзията си за заливане на снвета с боклуци. Както се казва нек сме живи нек ни
ВДВ
Е все пак да не е Тата! Но ми е интересно каква ще е симбиозата между китайска конструкция и българско качество.
Анонимен
Чудя се дали АМС България ще тества автомобилите на "греат уал" 100 000км като немските си колеги. Забелязва се, че имате проблеми с издаването на броеве, така че един такъв тест би бил финансово труден за реализиране.
Анонимен
Ще напишат: "Тези българи са много интересТни хора, че да произвеждат най-големите боклуци и да се гордеят с това".
Боро
Ще напишат: "ИнтересТно, българите май работят за по-малко пари от китайците!".
Анонимен
Интерестно, какво ли ще напишат в немския АМС по този повод.