Power модул за 2499 евро повишава значително мощността и тягата на V8 агрегата
Майсторите на тунинга от Lorinser изстискват последните резерви от мощност от могъщия SUV модел Mercedes-AMG GLC 63 S Coupé. И качват автомобила на колела, оформени в стила на старата школа.
Понятието "Gullideckel" („капак на шахта”) буди у познавачите на Mercedes присъщи само на тях асоциации. Почти няма модел от осемдесетте и деветдесетте години, който да не напомня повече или по-малко за често срещаните по улиците кръгли входове към подземния свят на канализацията. От време на време този дизайн се завръща на пазара за тунинг и принадлежности, но рядко някой го следва толкова последователно като фирмата Sportservice Lorinser.
21-цолови колела за Mercedes-AMG GLC 63 S
Предприятието от Вюртемберг с богати традиции в тунинга тази година въведе новата си джанта от лека сплав LM2R. По думите на създателите си изработваното чрез отливане изделие „хвърля мост към златния век на Mercedes W 140, W124, Mercedes 190 и др." Сега монолитните кръгли продукти в духа на старата школа са представени на един Mercedes-AMG GLC 63 S Coupé, където са в XL формат 9 x 21, респ. 10,5 x 21 цола. Lorinser предлага джантата LM2R в цветовете хиперсребристо и черно, а цената в Германия за един комплект е 2900 евро.
Същевременно инженерите от Вайблинген са повишили още повече мощността на четирилитровия V8 битурбомотор. В серийното си състояние той генерира 510 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Lorinser извлича от същия агрегат 591 к.с. и 826 Нм. Това става посредством Power модул за 2499 евро, който бива интегриран чрез plug-and-play в електронния блок на двигателя. Това впрочем може да стане и при Mercedes-AMG GLC 63 с по-изправена задна част, както и при малко по-слабата версия без "S", за която увеличението на мощността се различавало съвсем незначително от обявените стойности.
Карбонови капаци на огледалата като визуален акцент
Lorinser не посочва динамични характеристики. Но най-вероятно тунинг вариантът ще бъде малко по-пъргав от серийния модел, който ускорява до 100 км/ч за 3,8 секунди и достига 280 км/ч. Във визуално отношение – като изключим джантите – разликите не са особено големи. Струващите 799 евро капаци на страничните огледала от истински карбон би трябвало да са достатъчни, за да отличат интерпретацията на Lorinser от серийния AMG.
Заключение
Всеки може да прецени сам дали на GLC Coupé му отиват новите джанти с неокласически дизайн. Няма спор обаче, че при ъпгрейда на двигателя Lorinser предлага доста добро отношение между цена и добавена мощност.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Sportservice Lorinser