Най-бързо стартиращият модел на марката със състезателна и пътна версия
Наследникът на героите с напречна динамика 2-Eleven се задвижва от компресорен 3,5-литров V6 от Evora 400 и генерира в състезателната версия 466 к.с. при 7000 /мин. Максималният въртящ момент британците определят като 450 Нм, от 3500 до 6500 об/мин. На уличния вариант са му достатъчни 416 к.с.
Lotus предлага новия 3-Eleven в два варианта - пистова и пътна версия. Пистовата тежи 890 кг и така достига съотношение мощност тегло от 1,9 кг/к.с. С тази си потентност състезателят катапултира само за 3 секунди от 0 до 100 км/ч, максималната скорост е 290. Но не само надлъжната динамика е силата на състезателя. "Lotus 3-Eleven е перфектният автомобил за бързи обиколки в Нюрбургринг. С времето под 7 минути на Нордшлайфе, Lotus достойно заема място в шампионската лига на супер спортните автомобили", заяви GT3 пилотът и Lotus 3-Eleven- тест шофьор Марк Басенг. Едва се сдържам да не тествам пътния вариант на пистата." Фирмената информация е 3,4 секунди и максимално 280 км/ч.
3-Eleven ще бъде на разположение при търговците през март 2016
Мощността на двигателя се предава посредством ръчна скоростна кутия с Torsen диференциал с ограничено приплъзване към задните колела. Отзад са 19 –цоловите олекотени джанти с гуми 275/35, докато предните държат контакта с пътя с 18- цолови джанти, обути в гуми 225/40. Зад колелата е скрита спирачна система AP Racing с 332 мм спирачни дискове. Впрочем версията Race е оборудвана със секвенциална шестстепенна скоростна кутия, включително лостове за превключване, мазилна уредба със сух картер, диференциал с ограничено приплъзване и маслено охладителен радиатор.
Визуално Lotus Eleven 3 се отличава с олекотената си конструкция, подчинена на функционалността. Композитните материали са причина за ниското тегло на автомобила. Новата предна престилка осигурява необходимото охлаждане на двигателя, двете настройки на предния сплитер са предвидени съответно за писта и шосе.
В задната част, изпускателната система е с оптимизирано динамично налягане, което осигурява съответния подобаващ коефициент на полезно действие, огромния спойлер осигурява при скорост 240, допълнителен натиск от 215 кг върху задната ос.
3-Eleven беше представен за пръв път пред широката общественост на Фестивала на скоростта в Гудууд 2015. Този изключителен автомобил ще бъде в лимитирана серия, само 311 бройки за целия свят. Първите автомобили ще бъдат доставени на клиентите, още през март.
Състезателната версия включително данъците се предлага за превалутираните 129 400 евро, а уличната версия само в Европа и Азия ще може да се купи за 91 615 евро плюс данъци.
След Фестивала на скоростта в Гудууд 2015, следващият голям дебют Lotus 3-Eleven отбеляза на IAA във Франкфурт. Състезателната версия на 3-Eleven успя да подобри досегашния рекорд на фирмената изпитателна писта в Хетел с време 1 мин. 19,5 сек. Предшественикът 2-Eleven се произвеждаше от 2007 до 2011 на база Elise и беше с четири цилиндъра, които в зависимост от етапа на производство генерираха от 192 до 255 к.с.