Наследникът на Elise и Exige ще предложи избор от четири- и шестцилиндрови двигатели
Първият изцяло нов сериен автомобил на Lotus от 12 години насам е последен „празник на прославата на двигателя с вътрешно горене“, преди историята на британската фирма да навлезе в своето електрифицирано бъдеще.
Вземайки името Emira, което означава „командир“ на няколко древни езика, то ще бъде разкрито на 6 юли преди дебюта по-късно през седмицата в Гуудуд. Заедно с електрическия хиперавтомобил Evija, новият Emira, разработен под кодовото име Type 131 и предназначен да възроди духа на Esprit, ще даде началото на голяма офанзива на модела от Хетел според текущия план за възраждане Vision 80.
Бъдещите модели на компанията , собственост на Geely, ще се базират на една от четирите нови платформи, включително премиум, която ще породи първия SUV и един от електрическите спортни автомобили. Говореше се, че Emira ще бъде хибрид, но, както за първи път съобщават, новият конкурент на Porsche 911 ще се предлага с избор от два бензинови двигателя: турбо 2,0-литров четирицилиндров агрегат, произведен от все още неназован нов партньор и 3,5-литров турбо V6 от Toyota, използван в Evora.
Emira ще бъде построен върху олекотената алуминиева платформа за спортни автомобили на Lotus (известна като Elemental), силно преработена версия на основата на Evora, и ще има стил, повлиян от Evija. Emira ще бъде последният само бензинов Lotus, като всички бъдещи модели ще бъдат или хибридни, или напълно електрически.
Преминаването към електромобили сапочна с Evija, която е базирана на новата архитектура на хиперавтомобила на Lotus.
Третата платформа ще бъде архитектурата Premium (наречена Evolution), използвана за редица лайфстайл автомобили, предназначени да се продават в по-големи обеми, включително този първи SUV.
Въпреки че разработването на тази платформа е ръководено от Обединеното кралство, автомобилите, които ще я използват , ще бъдат произвеждани до голяма степен в новия завод на Lotus в Ухан, Китай.
Крайната платформа Electric Sports Car (с кодовото име E Sports) се разработва съвместно със спортния автомобил на Renault Group - Alpine.
Новият шеф на Lotus Мат Уиндъл заяви, че тази платформа ще бъде "гъвкава и модулна" и че първият автомобил, базиран на нея, ще бъде "вълнуваща нова икона на спортен автомобил за марката Lotus". Уиндъл добави, че целта е EV да бъде „със същото тегло като най-новите спортни автомобили на марката с двигател с вътрешно горене“.
Уиндъл подчерта, че Lotus ще остане ангажиран да се фокусира върху производителността през цялата си трансформация по плана Vision 80. Това ще бъде една от основните ценности на марката, заедно с интелигентните технологии и устойчивостта.
Lotus обещава, че автомобилите ще продължат да се развиват с фокус върху иновативното мислене, лекия дизайн, усъвършенстваната аеродинамика и изключителните качества на возене и управление.
Компанията също така ще увеличи технологията, която предлага в своите модели, включително електрифицирани задвижвания и нови потребителски интерфейси, като същевременно обещава, че всички нови системи ще продължат да се концентрират върху простотата.
Lotus обяви също така планове за обновяване на своите търговски дейности с преработени шоурумове и нова стратегия с много канали, която включва засилено присъствие в онлайн продажбите.