Хибридният Lotus 414E дебютира на автомобилния салон в Женева. Два електромотора с обща мощност 404 к.с. ще отговарят за спортния дух на британеца с малайзийски родители.
414E Hybrid е базиран на платформата на Evora, но стандартният силов тракт е заменен с плъгин хибридна система. За задвижването на спортния модел се грижат два електромотора (по един за всяко задно колело), чиято комбинирана мощност е 306 кВт (414 к.с.). Литиево-полимерната батерия (17 кВтч), която се зарежда или от стандартната електрическа мрежа, или от 1,2-литровия ДВГ на Lotus, гарантира пробег от 35 мили (56 км) за един цикъл.
Хибридната система е последователна и двигателят с вътрешно горене (48 к.с.) се използва единствено като екстендър, но въпреки това Evora 414E Hybrid изпълнява класическия на Острова спринт от 0 до 60 мили в час за по-малко от 4 секунди.
На практика трансмисията е едностепенна, но за да доближат максимално характеристиките на Evora 414E Hybrid до тези на класическите спортни модели, от Lotus използват симулация на седемстепенна автоматична скоростна кутия с планки за смяна на предавките директно от волана. Сред останалите нестандартни решения впечатление прави HALOsonic системата, разработена съвместно с Harman International, която пресъздава звуците, характерни за автомобилите с класически ДВГ както вътре в купето, така и извън него.
Представеният в Женева модел е решен в медно-червен цвят, чиято функция е да навява асоциации към силовите проводници на хибридната система. Аналогичната разцветка е приложена и за елементите в интериора, където впечатление правят спортните седалки, тапицерията от естествена кожа и алкантара, бутоните за контрол на трансмисията и климатичната система.