Тестовете на спортния хибрид Lotus Evora 414E започнаха. Ключовите показатели, по които ще се работи на този етап, са динамиката и надеждността.
Въпреки всички въпросителни, които се появиха около бъдещето на Lotus, работата по най-екстремния представител на марката продължава. За това обаче не са отговорни новите собственици от DRB Hicom, a Technology Strategy Board, Британската агенция за иновации, която спонсорира проекта и е осигурила възможността на екипа на Lotus Engineering да започне тестовете в Норфолк.
414E Hybrid е базиран на платформата на Evora, но стандартният силов тракт е заменен с плъгин хибридна система. За задвижването на спортния модел се грижат два електромотора (по един за всяко задно колело), чиято комбинирана мощност е 306 кВт (414 к.с.). Литиево-полимерната батерия (17 кВтч), която се зарежда или от стандартната електрическа мрежа, или от 1,2-литровия ДВГ на Lotus, гарантира пробег от 35 мили (56 км) за един цикъл.
Хибридната система е последователна и двигателят с вътрешно горене (48 к.с.) се използва единствено като екстендър, но въпреки това Evora 414E Hybrid изпълнява класическия на Острова спринт от 0 до 60 мили в час за по-малко от 4 секунди.
На практика трансмисията е едностепенна, но за да доближат максимално характеристиките на Evora 414E Hybrid до тези на класическите спортни модели, от Lotus използват симулация на седемстепенна автоматична скоростна кутия с планки за смяна на предавките директно от волана. Сред останалите нестандартни решения впечатление прави HALOsonic системата, разработена съвместно с Harman International, която пресъздава звуците, характерни за автомобилите с класически ДВГ както вътре в купето, така и извън него.