В Германия новият спортен модел вече се предлага на цена от 139 000 евро
Lotus откри с Evora още една ниша и я запълни, а с Lotus Evora GT 430 Sport добави един още по-бърз вариант към портфолиото и със своите 315 км/ч, той стана най-бързата серия Lotus в историята.
Задвижването няма разлика в сравнение с Lotus Evora GT 430, където също тупти компресоран 3,5-литров V6 двигател с мощност 436 к.с. и максимален въртящ момент от 440 Нм с ръчна трансмисия и 450 Нм с автоматична. Спринтът до 100 км/ч завършва за 3,8 секунди (с автоматична за 3,7 секунди). Максималната скорост на спортиста значително е увеличена. Той развива максимална скорост от 315 км/ч и по този начин не само, че е най-бързият сериен Lotus в историята, но и с 10 км/ч по-бърз от нормалния Lotus Evora GT 430. Който обаче избере автоматичният вариант, ще вдига 280 км/ч.
Спестени са спойлерите и тесните гуми
Увеличаването на скоростта е възможно благодарение на намаленото притискане, т.е. премахването на пищните спойлери отпред и отзад. Така големият преден спойлер го няма при GT 430 Sport. Отзад също няма голям спойлер, а само малък карбонов сплитер. И двете предприети мерки намаляват притискането при развиване на максимална скорост с около 150 килограма, но също така и въздушното съпротивление. Освен това спортният модел е обут с 10 мм по-тесни гуми и с един цол по-тесни 19-цолови джанти. Размерите на гумите са 235/35 отпред и 285/30 отзад. Разбира се, GT 430 спорт разполага също с по-широки предни гуми с размер 245/35 на 19-цолови джанти и 295/30 задни. Размерът на спойлера и по-тесните гуми намаляват също така теглото с 10 кг, което е 1248 килограма. На фирмената писта на Lotus в Хетъл спортистът загуби със секунда от побратимия модел.
Естествено, Lotus Evora GT 430 Sport може да бъде изцяло персонализиран. Всички мерки за пестене при Lotus Evora GT 430 най-накрая се отразяват в цената. В Германия новият Lotus Evora GT 430 Sport вече се предлага на цена от 139 000 евро. Evora GT 430 без спорт, но със спойлер струва най-малко 151 000 евро.