Цената на автомобила възлиза на 89 900 евро, или с 15 000 евро повече от Exige Sport 350
"Мисия, пускане на супер спортни автомобили." Това е мотото на новото изобретение на Lotus - новия Exige Sport 380. Тежащият само 1110 кг спортен автомобил е новият топ модел от серията.
Новините около Lotus постоянно се променяха на 180 градуса. Преди две-три години британската ковачница на спортни автомобили се идентифицираше с думата криза. Изпълнителният директор Жан-Марк Гал и неговият екип успяха да променят курса и Lotus да тръгне във възходяща посока. Финансовата година, която продължава до март 2017, вероятно ще завърши с положителен паричен поток, защото за годишното приключване на 2016, Lotus е подготвил нов спортен автомобил- Exige Sport 380.
Lotus Exige Sport 380 с голямо редуциране на теглото
Новият спортен автомобил оглавява моделната серия Exige и се присъединява към Sport 350, 350 Special Edition и 360 Cup. Lotus пусна с Exige V6 Cup R чистокръвен състезател. Който иска да бъде на върха, трябва да го доказва с мощност. Exige Sport 380 забива до марката от 380 к.с. с 3,5-литровия V6 двигател с компресор. Мощността се достига при 6700 об/мин. За сравнение Exige Sport 350 тегли с 350 к.с. зад шофьора, които малко по-късно достигат максимално ниво на мощност със 7000 об/ мин. В замяна на това 400 Нм обработват коляновия вал едва от 4500 об/ мин. Топ моделът развива 410 Нм едва при 5000 об/мин.
Lotus достига увеличението на мощността посредством преработената шайба на ремъка на компресора и модифицираната горивна помпа. Освен това инженерите пишат кодовете за управление на двигателя, като променят и изпускателната система. Мощността е едно, килограмите - друго. Основателят на Lotus Колин Чапман е разработил олекотена конструкция на спортните автомобили. В сравнение с Exige Sport 350, новият спортен автомобил е по-лек с около 20 килограма.
Списък на олекотените елементи включва преден сплитер, преден капак, задно крило, дифузор заедно с престилка от карбон ( -2,7 кг); поликарбонатно стъкло, вместо истинско между отделението за пътници и двигателя (-0,9 кг); карбонови състезателни седалки (-6 кг); литиево-йонна батерия (-10,3 кг); алуминиеви ковани джанти и спирачни дискове (-10 кг). Дори и с дизайна на задните светлини Lotus е спестил 300 грама. Така Exige Sport 380 достига нетно тегло от 1110 кг. Дори когато се монтира титаниев ауспух, спортният автомобил ще загуби още десет килограма.
Топ Exige вдига 100 км/ч за 3,7 секунди
Exige Sport 380 достига междуградска скорост само в рамките на 3,7 секунди - т.е. с две десети по-бързо от Exige Sport 350. Опционалната шестстепенна автоматична трансмисия, с която спортистът тежи с единадесет килограма повече, не показва голямо предимство на спринта пред шестстепенна механична скоростна кутия. Ръчната си заслужава, за да бъде вдигната максимална скорост до 286 от 274 км/ч. Друг аргумент, подчертаващ предимствата на ръчната предавка, е отвореният механизъм на превключване. Нов маслен радиатор не допуска прегряване на предавката и я охлажда.
С помощта на симулациите CFD, Lotus е подобрил аеродинамиката на Exige и увеличил притискателна сила, без да увеличава приплъзгането на Lotus. Така, при максимална скорост спортният автомобил със средно разположен двигател бива притиснат към асфалта със 140 кг, това прави увеличение от 60 процента в сравнение с Exige Sport 350. Както обикновено, с педала на газта, водачът може да подобрява режимите Sport и Race, като спестява на задната ос приплъзването и дрейфа и пази спортния автомобил от поднасяне.
Цената на спортния автомобил възлиза на 89 900 евро. Това е повече с около 15 000 евро от цената на Exige Sport 350.