Дебютът на високопроходимия модел е планиран за 2022 г., началото на продажбите - през 2023
Работата по първия кросоувър Lotus започна още през 2016 г., а след това за автомобила беше планирана хибридна задвижваща система с бензинов двигател и електрически мотор. Оттогава обаче ситуацията на автомобилния пазар се промени драстично и електрическите автомобили излязоха на преден план сред много производители. През 2019 г. по света са продадени около 2,1 млн. електрически автомобила, от които над 1,2 млн. са в Китай. А за бъдещия кросоувър Lotus Lambda Китай е пазарът номер едно (след това САЩ). Следователно първият кросоувър от Хетел ще излезе веднага като електрически, заобикаляйки бензоелектрическия етап на еволюцията.
Отначало се предвиждаше всъдеходът Lotus Lambda да бъде построен върху платформата SPA, която е в основата на хибридния Polestar 1, но в крайна сметка британците получават архитектурата SEA (Sustainable Experience Architecture) на концерна Geely. Дебютът на Lambda е планиран за 2022 г., началото на продажбите - през 2023 г.
Бъдещият високопроходим Lotus ще достигне дължина 4900 мм , а междуосието му ще бъде 2999 мм. Показателите за Aston Martin DBX с пет врати са по-впечатляващи - съответно 5039 мм и 3060 мм.
Предполага се, че британците ще заемат технически компоненти от електрическите модели Polestar. Прогнозират, че Lambda ще притежава два електрически мотора (по един на всяка ос). Ще има два варианта на мощност - приблизително 600 или 750 к.с. В същото време инженерите на Lotus планират да осигурят пробег до 580 км с едно зареждане на литиево-йонните батерии. Вярно е, че едва ли ще бъде възможно да се направи много лесно Lambda. Да припомним, съдейки по информацията от патентните документи, почти петметровият Lotus ще тежи 2200 кг. За сравнение, Tesla Model X, в зависимост от версията, има тегло 2300-2509 кг.