Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lotus Omega е най-бързият сериен седан за своето време

14.07.2021 09:35

С максимална скорост 277 км/ч този автомобил е истинско явление в началото на 90-те

Artcurial пуска на търг един от общо 907 произведени екземпляра от Lotus Omega. Моделът с четири врати е бърз като Ferrari Testarossa и при появата си през 1990 година се превръща в най-бързия сериен седан в света.

Lotus решават през 1990 година да превърнат Opel Omega A в нещо наистина необикновено, при това с максимална скорост 277 км/ч (283 км/ч според някои източници). Lotus Omega се ускорява от нула до 100 км/ч за едва пет секунди. 17,3 секунди е времето за спринт до 200 км/ч, а максималната скорост показва, че разграфеният до 300 км/ч скоростомер тук не е просто за украса. Преди 30 години това са данни, характерни за суперспортен автомобил.

Цена като нов: 125 000 марки

Базовата цена от 125 000 германски марки автоматично превръща Lotus Omega в екзотика - това е нещо като днес Opel да реши да пусне на пазара Lotus Insignia на цената на Porsche 911 – с динамичните показатели на AMG GT.

Как лежерен модел като Omega A се сдобива с такава огромна мощ? Opel произвежда шестцилиндровия модел в Рюселсхайм, като след това го праща в Lotus за доработка: британците увеличават работния обем на задвижващия агрегат до 3,6 литра, прибавят четириклапанови цилиндрови глави и два турбокомпресора Garrett. Прибавени са и два междинни охладителя на сгъстения въздух. С максимално налягане на турбокомпресорите от 0,7 бара се постигат 377 конски сили при 5200 об./мин, а максималният въртящ момент от 557 Нм се постига при 4200 об./мин.

Трансмисията идва от ZF; принципно шестстепенната механична предавателна кутия е заимствана от Corvette C4. Спирачките са дело на AP, а окачването е от Omega 3000 – само че с по-твърди, съобразени с увеличеното тегло настройки. По-широките колела осигуряват достатъчно солидна стойка на пътя. За разлика от всички останали версии на Omega A, задните калници не са плоски, а издайнически издути.

Ексклузивен тираж: само 907 бройки от Omega Lotus

Истината е, че доста малко хора купуват този екстремен Opel. Едва 907 бройки от Omega излизат от халетата на Lotus. Предвид удивителните си качества, всъщност Lotus Omega днес въобще не е скъп: между 30 000 и 50 000 евро е цената, която прогнозират от Artcurial за екземпляра, който ще бъде продаден в Монако на 19 юли.

Автомобилът със сериен номер 644 е доставен през 1993 година на клиент във Франция и до ден-днешен е на френска територия. Трима притежатели и пробег около 91 000 километра говорят за един сравнително спокоен живот на автомобила. Извършени са и някои важни процедури: компресорът на климатика е сменен през 2018 година, а инсталацията е заредена с R134a. През 2020 година са подменени уплътненията на клапаните и е направен шлайф на самите клапани. Стартерът и инжекторите също са нови. През юни 2021 са сменени и двата турбокомпресора.

Коментари
comments powered by Disqus