Край на Elise, Exige и Evora през 2021 г. Стареещото трио дава път на лек V6 хибрид
Lotus ще приключи тази година производството на моделите Elise, Exige и Evora, докато се готви за представянето на новата си серия спортни автомобили.
Новият автомобил сега е официално потвърден с работно име Type 131. Той ще пусне в производство прототипи във фабриката на британската фирма тази година в Хетел. Все още не е ясно дали първите автомобили за клиенти ще попаднат в шоурумовете преди итичането на 2021 г.
От информацията става ясно, че постепенно премахват един от най-важните и емблематични модели на производителя, базиран в Норфолк: Elise. Пуснат за първи път през 1995 г., той е пионер в използването на екструдирано и свързано алуминиево шаси, което се използва и до днес.
Lotus обаче посочва, че „новота поколение модели ще последва Type 131 и ще смени трите заминаващите спортни автомобила. Все още не е напълно ясно дали това ще бъдат директни заместители или отделни нови модели.
Lotus инвестира 100 млн. британски лири за надграждане на съоръжението в Норфолк като част от стратегията си Vision80 и планира да наеме 250 нови служители, които да помогнат за изграждането на новата база на дъщерното дружество на Lotus Engineering в Уоруик. Там работят 670 служители, присъединили се към Lotus, след сато китайският гигант за производство на автомобили Geely пое собствеността.
Въпреки че Lotus не предоставя официални подробности за Type 131, както беше съобщено по-рано, новият модел ще бъде позициониран над изходящата Evora и ще използва V6, като част от собствена хибридна система. Въпреки че може да не възроди името, моделът ще бъде в духа на класическия Esprit.
Трите модела, които навлизат в последната си година на производство в резултат на представянето на новия модел, ще запазят водещи позиции в книгите по история на Lotus.
Заедно с пионерската и популярна Elise, Exige, която последва през 2000 г., беше твърда, хардкор насочена към пистата версия на Elise, която отново остава относително непроменена днес. Evora, който дебютира през 2008 г., върна Lotus в сектора на супер спортните автомобили и се оказа истински претендент на Porsche 911.
Lotus казва, че ще е продал около 55 000 единици от трите автомобила, след като последните екземпляри напуснат поточната линия тази година. Но с онези автомобили, построени върху платформа, която вече е на 25 години, новият модел ще стартира програмата за модернизация, създадена от Geely, която купи британската компания .
Първият нов Lotus след покупката на Geely, лимитираният хиперавтомобил Evija, ще влезе в производство по-късно тази година.
Изпълнителният директор на Lotus Фил Попхам заяви, че „тази година ще бъде изключително важна за Lotus с нови съоръжения, които ще бъдат пуснати в експлоатация, нов спортен автомобил ще влезе в производство и нови нива на ефективност и качество, които само нов дизайн и фабрика на автомобила могат да доставят.
„Въпреки продължаващите глобални предизвикателства, Lotus се появи през 2020 г. силен и на път в изпълнението на нашия бизнес план Vision80... Lotus цели всичко да гледа напред, а бъдещето е пълно с непрекъснати иновации. През 2021 г. обаче ще размишляваме върху наследството на актуалната ни гама, започвайки от Elise, спортен автомобил, който наистина революционизира автомобилната индустрия, не само защото е легенда в живота си, но и заради въздействие върху дизайна и технологията на автомобила. "
Компанията обещава „пълна програма от дейности“, за да отпразнува трите заминаващи модела тази година. Това ще започне с Elise, описан като „старейшина“.