Британците обявиха, че изграждането на новото предприятие в самия Хетел е на финала
Лансирането на нови или актуализирани модели на Lotus до голяма степен зависи от модернизацията на производствените обекти и процесите върху тях. Ето защо пускането на нов завод в Норич на Ураган Уей, на 16 километра от централата на компанията в Хетел, е толкова важно за бъдещето на компанията.
Компанията шумно нарече това стартиране "началото на нова ера". Успоредно с това британците обявиха, че изграждането на нов завод за сглобяване в самия Хетел е близо до завършване. Първият модел в новия завод е алуминиевото шаси на роудстъра Elise. Тази проба няма да отиде за сглобяване на автомобила, но ще отиде за тестване за проверка на качеството.
В Норич 125 души ще работят на площ от 12 300 кв.м. В допълнение към екструдираното алуминиево шаси, компанията ще произвежда подрамки и компоненти на окачването, както и редица други части. Съоръжението в Норич е проектирано да произвежда няколко хиляди автомобила годишно. През 2021 г. ще произведе около 1500 броя за моделите Elise, Exige и Evora.
Между другото, за количествата. През последните години те са забележимо по-ниски, отколкото в края на 90-те години, когато само в Европа бяха продадени 2,5-2,9 хил.и автомобила. Интересното е, че в скорошна информация за 2020 г. Lotus се похвали с ръст 4,4% ръст на световните продажби в сравнение с 2019 г., но не отчете броя на продадените автомобили
Предполага се , че не ся много повече 1000. Интересното е, че сега основните локомотиви на растеж са Северна Америка (+ 32%) и Китай (+ 28%), въпреки че в абсолютно изражение основният пазар за Lotus е Германия.
Електрическият хиперавтомобил Lotus Evija все още не е влязъл в серийно производство, но успя да спечели MUSE Global Design Awards 2020 в автомобилната категория. Преди няколко дни Lotus подписа меморандум за разбирателство с Alpine, чието ръководство бе сменено.
В пълно съответствие със стратегическия план на групата Renault, партньорите първо ще извършат проучване за осъществимост за съвместното разработване на електрически спортен автомобил (от проектиране и инженеринг до стартиране). Още двете компании ще обмислят предоставянето на съвместни инженерни услуги на клиенти на Alpine и Lotus.
Като се има предвид, че зад Lotus стои гигантът Geely с такива ярки марки под контрол като Volvo и Polestar, интензивно развиващ темата за електрическите автомобили, сътрудничеството се очертава интересно.