Lotus обяви развитието на прототип от категорията LMP2, с който ще атакува „24-те часа на Льо Ман“ през 2012 г. Това е само част от стратегията на марката за по-широкото й участие в моторните спортове.
Компанията вече стартира GT4 версия на своя модел Evora и подготвя негови представители за по-горните класове GT2 и GT3. Британският производител е готов да навлезе и в битката при прототипите. Неговият боец ще бъде разработен от Паоло Катоне, оглавил инженерния екип по създаването на победителя в Льо Ман за 2009 г. Peugeot 908 HDi FAP.
„Този много специален проект ще бъде под експертното ръководство на техническия гений Паоло Катоне", се казва в съобщението на Lotus. "Прототипът ще бъде подготвен да посрещне новите правила на ACO и ще бъде със затворен кокпит. Трябва да излезе на пистата в края на 2011 г. и ще атакува „24-те часа на Льо Ман“ през 2012 г.“.
От Lotus увериха, че освен GT2 версията на Evora ще създадат още един изцяло нов състезателен автомобил в този клас, който ще е базиран на „един от бъдещите серийни модели, очакващи своето представяне на изложението в Париж“.
Новината за плановете на британците да навлязат по-силно в моторните спортове идва след разрива в отношенията им с шефа на екипа във Формула 1 Тони Фернандес и скандала около използването на марката Lotus.
В същото време производителят се включи в поддържащите серии GP2 и GP3, където ще си партнира с многократния шампион ART. Компанията има участие и в Индикар и изгражда нова писта край фабриката си в Норфолк, която „ще бъде идеална за клиентите, GT състезания и тестове от Формула 1“.
„Моторните спортове са в гените на Lotus", обясни спортният шеф на марката Клаудио Беро. "Имаме специално място в историята и сега с разкриването на нашите бъдещи планове искаме хората да разберат колко сме обвързани в опазването и защитата на нашето наследство. Няма по-добра платформа да покажеш трансфера на технологии от пистата на пътя от пълна програма спортни дейности“.