Заводът в Ухан ще струва 1,3 млрд. долара, спортните модели остават във Великобритания
Бъдещи модели на Lotus ще бъдат произвеждани в Китай, като за тази цел китайската компания-собственик Geely строи завод за 1,3 млрд. долара с производствен капацитет та 150 000 автомобила годишно.
Според Reuters съоръжението в Ухан ще предостави възможност на производителя на спортни автомобили от Норфолк да сглобява кросоувъри като част от разширяването си след придобиването от Geelu. По-голямата част от производството в новото предприятие обаче ще бъде заето от модели на китайскато компания.
Lotus заяви: "Lotus Cars преживява вълнуващо възраждане с подкрепата на Geely, а разширяването моделната гама на на марката в световен мащаб е ключова част от стратегията на компанията."
Както бе съобщено миналата година, Geely планира да инвестира 1,5 млрд. паунда в Lotus, с цел разнообразяване на нейната моделна гама.
Кросоувърът, който ще се конкурира с Porsche Cayenne, ще се появи през 2020 г. С него ще започне планираното разширяване на моделната гама на Lotus извън спортните автомобили, в съответствие с ангажимента на Geely за „възстановяване на Lotus като водеща световна луксозна марка“.
Електрическият хиперавтомобил с лимитиран тираж с цена 2 млн. паунда ще бъде представен по-късно тази година като прототип, а разработката е в ход в предприятието на Lotus в Хетел.
Смята се, че откриването на китайския завод не заплашва британските работни места. Като част от плана на Geely, кросоувърът на Lotus ще бъде сглобяван в Китай, докато производството на спортните модели, като Elise и Exige, ще остане в Хетел.
Говорител на компанията заяви: "Lotus и нашите акционери са напълно ангажирани с производстовото на спортни автомобили Lotus в Хетел Lotus и разширяване на нашия щаб тук в Норфолк с инвестиции в завода ... и набиране на персонал."
Geely се стреми да използва историята на Lotus, като шефът на компанията Ли Шуфу заявява, че не вижда “причина да преместват 50- годишния опит в Китай, нека правят това, което вършат най-добре във Великобритания”.
Към момента на подготовката на информацията в централата на Lotus в Обединеното кралство са обявени 182 свободни работни места.
Подробности за моделите, които ще бъдат произвеждани в Китай, са оскъдни, като компанията обещава да разкрива повече детайли „на допълнителни места и за новите модели“ своевременно.
Geely пое контрола над Lotus с покупката на 51% от мажоритарния дял през май 2017 г., след по-ранни придобивания на Volvo и британския производител на таксита LEVC.