Новата фабрика в Ухан ще произвежда семейние кросоувър Type 132 и спортния Alpine-Lotus
Строителството започна в новата централа на Lotus Technology в Ухан, Китай, където производителят ще започне да изгражда семейство от изцяло нови автомобили през 2022 г., като се започне с Type 132 SUV.
Предприятието в Ухан, инвестицията в който възлиза на около 900 млн. паунда, ще бъде дом на Lotus Technology, ново подразделение на Lotus, посветено само на производството на електрически автомобили.
Компанията потвърди, че три модела EV, произвеждани в Китай, ще се появят през следващите пет години, след SUV на 2022 г.: купето с четири врати Type 132 SUV през 2023 г., SUV от сегмент D с кодово име Type 134 през 2024 г. и дългоочакваният Type 35 спортен автомобил, разработен в партньорство с Alpine, през 2026 г.
Ново партньорство също беше разкрито между Lotus и китайския производител на електромобили Nio. Ли Бин, основател и главен изпълнителен директор на последния, е направил неопределена инвестиция в Lotus Technology, която според Lotus проправя пътя и на двете страни за потенциално „проучване на възможностите за взаимоизгодно индустриално сътрудничество“.
Фабриката ще отвори врати по-късно тази година, като щабът на Lotus Technology ще бъде завършен през 2024 г. Покривайки площ от повече от един милион квадратни метра, тя ще има евентуален капацитет от 150 000 автомобила годишно, 15 пъти повече от съществуващия в Хетел на производствена линия наLotus.
По-специално, посочва Lotus, това ще бъде първата фабрика в света с "интегрирана интелигентна тестова писта". Автомобилите ще се качват в цеховете без човешка намеса и могат да се управляват със скорост до 230 км в час по пистата с 16 завоя.
Както новият спортен автомобил Emira, така и изцяло електрическият флагман Evija ще бъдат произвеждани в Хетел, Норфолк, като марката подчертава ангажимента си да запази оборудването във Великобритания, отговорно за „координиране на глобалните продажби за марката Lotus“. Всички нови Lotus EV, визуализирани днес, ще се основават на Premium архитектурата, една от четирите EV платформи, подробно описани по-рано тази година. Проектирана за автомобили с премиум лайфстайл, та понастоящем използва автомобили с междуосие от 2889 мм до 3100 мм (Lotus предполага, че това ще включва автомобили от сегменти C+ до E), но може да бъде разширено в бъдеще.
Тя също така може да побере батерии с капацитет от 92-120 кВтч и е оборудвана с функция за зареждане 800V, което означава, че Lotus EV ще могат да използват най-бързите устройства за зареждане на пазара.
Точните подробности за ефективността на всички модели остават в тайна, но компанията твърди, че всеки ще може да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 сек.
Пионерският SUV Type 132 се разработва от 2016 г. Два варианта се очакват от старта, като предлагат между 600 и 750 к.с.и и двата със задвижване на четирите колела.