Редица признаци показват, че ще прилича на концепта на четириместния Evora
През 2020 г. компанията Lotus ще покаже фундаментално нов автомобил, а не наследник на съществуващите спортни модели Elise, Exige и Evora. За последните инженерите ще създадат напълно нова платформа. Но за това трябва да изчакаме още четири години. Но мистериозният Lotus 2020 ще действа като мост между тях и съвременните модели. Той ще бъде построен върху усъвършенствана платформа на един от вече съществуващите модели на Lotus.
Редица признаци показват, че новият спортен автомобил ще прилича на концепта на четириместния Evora (на снимката), но ще бъде още по-практичeн и удобeн по стандартите на Lotus.
Главният изпълнителен директор на Lotus Cars Фил Поф каза пред журналисти, че новият модел е част от одобрения петгодишен план. Той увери: слеващите Lotus ще запазят идеологията на леките автомобили с добра управляемост, но в същото време те ще направят голяма крачка напред в ергономията, както и в информационно-развлекателните системи.
Ако не вземем под внимание кросоувъра, най-практичният Lotus може да бъде седан (на снимката - концепта Eterne с деветгодишна давност). Но за автомобила от този тип в Lotus се не си спомнят.
Всички бъдещи модели на Lotus ще използват електрическа добавка към двигателя с вътрешно горене. Още не е решено дали ще се появи обикновен мотор-генератор или по-напредничава система. Отделно, проектът с кодовото име Omega, чисто електрически хиперавтомобил, замислен в сътрудничество с William, трябва да бъде обсъден. Скъпият автомобил е модел с ореол извън нормалните предели. Фил Поф все още не е потвърдил официално проекта, информацията за него идва от вътрешни лица.
Ако говорим за нетипичен Lotus, струва си да припомним концепта на суперавтомобила Elite от 2010 г., в който двигателят (атмосферен V8 5,0) предно разположен.
Под крилото на Geely, Lotus най-накрая трябва да обнови своята моделна гама, която сега е истински ветеран. Британският производител обяви тази стъпка още през 2010 г., като направи серия от интересни концепти. Различни трудности обаче възпрепятстваха изпълнението на тази програма. Сега основанията за оптимизъм се дължат на ръста в продажбите на Lotus през последните години (през 2018 г. бяха продадени 1630 автомобила) и на финансовата мощ на родителския концерн Geely, каквато британците не са имали в миналото. "Не говорим за десетки или стотици милиони, а за милиарди", обясни Фил Поф.