Питър Роулинсън планира луксозният седан да проправи пътя за по-евтини електромобили
Американската стартираща кампания EV Lucid Motors ще насочи вниманието си към разработването на достъпни масови електрически автомобили след пускането на пазара на своя фрагмански седан Air.
По време на конференцията SMMT Electrified, главният изпълнителен директор Питър Роулинсън потвърди, че компанията ще прави автомобилите „постипенно по-достъпни при прогресивно нарастващ брой“, след като производството на Lucid Air започне през втората половина на 2021 г.
Роулинсън, който беше главен инженер на Tesla Model S, каза: „Нашата фабрика в Аризона може да бъде разширена от сегашния си капацитетот 34 000 единици годишно. Вземаме този модел: започваме с модел от висок клас и постепенно ще го направим по-достъпен. "
Той вярва, че базовата цена е основният двигател за по-широкото внедряване на EV: „Имам яснота на визията, за да стигна до митичния електрически автомобили на цета от 25 000 долара [18 200 паунда]. И ще е необходимо едно нещо, за да го постигнем: технологията. "
Разходите за притежание и ефективността на батерията са, според Роулинсън, основните съображения за производителите и потребителите на електромобили.
Макар да признава важността на достъпната технология на батериите, Роулинсън предполага, че непосредственият фокус трябва да бъде върху ефективността на клетките.
Той каза: „Колко мили мога да измина за киловат час?“ Какво е добро число? Постигаме 4,5mpkWh с относително луксозен автомобил като Lucid Air.
„Само си представете, ако можем да стигнем до 6mpkWh с по-достъпе автомобил. Вярвам, че това число ще бъде фактор, който ще задвижва това махало към нивото на масовото приемане.
„Ако мога да удвоя ефективността, мога да достигна същия пробег с половината от размера на батерията. Това би намалило наполовина разходите за батерията и би намалило наполовина теглото на батерията. Със сигурност това е по-добре, отколкото просто да се издължат разходите за батерията? "
В категорично предупреждение към останалата част от автомобилната индустрия, Роулинсън каза, че ще има „кръв върху килима“, ако индустрията като цяло не възприеме електрификацията.
„Всичко ще бъде свързано с технологиите и ефективността. Компаниите, които приемат това, ще бъдат победителите.
„Това е състезание, което всички ние не можем да загубим. Всички дишаме въздуха и за бъдещите поколения се нуждаем от този чист въздух. Виждам технологията, която стои в основата на електромобилите, като основен двигател, което ми дава огромна надежда и оптимизъм за бъдещето. "
Air ще се появи в Обединеното кралство по-късно тази година с избор от четири мощности, вариращи от 395 к.с. до 1065 к.с. в горния край. Lucid твърди, че това е един от най-аеродинамично ефективните луксозни автомобили в света, най-бързо зареждащият се EV в продажба и първият електрически седан, който може да измине четвърт миля за по-малко от 10 сек.