Немският автомобилен производител оповести, че бившият маркетинг директор във Fiat и изпълнителен директор за марките Alfa Romeo и Abarth, ще поеме маркетинг отдела на VW от 1 август.
41-годишният италианец ще наследи Йохен Сенгпил, който заема този пост от март 2006 г.Новината, че Де Мео ще се присъедини към VW, се знае от няколко месеца, единствените въпросителни гравитираха около това каквa ще е неговата функция и кога ще заеме поста.
Миналия месец на въпрос, касаещ бъдещето на Лука Де Мео, изпълнителният директор на VW Мартин Винтеркорн отговори: “Смятаме, че Де Мео е един от най-добрите маркетинг мениджъри в световен план.”
Италианецът ще се отчита за своята работа пред Кристиян Клинглер, който е член на управителния борд на VW и отговаря за продажбите, маркетинга и следпродажбената дейност.
Самият Клинглер коментира: “Де Мео притежава невероятни познания за управлението на марките и моделите и неговият опит ще допринесе значително за напредъка на нашата маркетингова политика в международен контекст.”
На 12 януари тази година Лука де Мео напусна Fiat и освободи постовете, които заемаше с мотива, че предпочита “да търси нови професионални предизвикателства.”
Де Мео изигра ключова роля в плана за съживяване на торинската компания, започнат от изпълнителния директор Серджо Маркионе. Името му се свързва и с успешното лансиране на новия Fiat 500.