Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Лукас ди Граси е третият шампион във Формула Е

31.07.2017 00:05
Лукас ди Граси е третият шампион във Формула Е

Себастиен Буеми се провали след брутални грешки на Renault e.dams

Лукас ди Граси (ABT Schaeffler Audi Sport) e новият шампион във Формула Е, въпреки че Жан-Ерик Верн (Techeetah) взе последното състезание в третия сезон на електрическата формула.

Буеми бе убедително начело в шампионата на пилотите, след като спечели пет победи от първите шест старта във Формула Е. Берлин бе следващото му предизвикателство. Швейцарецът обаче бе дисквалифициран от първата надпревара заради прекалено ниско налягане в гумите, за да вземе шестата си победа във втория старт.

В този момент мисията на основния му преследвач Лукас ди Граси изглеждаше непостижима. Светлината в края на тунела обаче се появи, когато стана ясно, че Буеми ще участва в „6-те часа на Нюрбургринг” с екипа на Toyota и ще пропусне двата старта в Ню Йорк от Формула Е. 

Въпреки двете нули в осмия кръг пилотът на Renault e.dams запази лидерската си позиция в шампионата с десет точки преднина спрямо ди Граси. За да дойде ужасяващият състезателен уикенд в Монреал.

Буеми катастрофира по време на втората тренировка, което принуди екипа на Renault e.dams да направи принудителна смяна на батерията. Десетте позиции назад на стартовата решетка бяха достатъчно наказание за швейцареца, но най-лошото тепърва предстоеше. Буеми бе дисквалифициран от първото състезание, след като се оказа, че автомобилът му е по-тежък от минимално позволените 880 килограма.

Това даде преднина от 18 точки на Лукас ди Граси в спора за титлата преди финалния старт. Шансовете на Буеми бяха малки, но станаха нищожни след ужасяващата квалификация, която му отреди тринайсето място на стартовата решетка. И за да стане драмата пълна, швейцарецът бе ударен в началото на второто състезание и трябваше да мине през бокса заради пораженията по задното крило на автомобила на Renault e.dams.

Ди Граси завърши втората надпреварва едва седми, но това бе повече от достатъчно, за да спечели първата си титла във Формула Е, след като и през трите сезона досега до последно се бореше за отличието. За Буеми остана удовлетворението, че взе най-много победи през сезона – шест от общо десет състезания за швейцареца, както и разочарованието, че пропусна двата старта в Ню Йорк.

Жан-Ерик Верн спечели последното състезание за сезона и първата си победа във Формула Е. Феликс Розенквист (Mahidra Racing) водеше през по-голяма част от надпреварата, но остана втори, следван от Хосе-Мариа Лопес (DS Virgin Racing). Renault e.dams стана за трети път шампион при конструкторите, въпреки че в Монреал записа най-лошия си резултат от началото на сезона.

Коментари
comments powered by Disqus