Тунинг компанията Lumma ще представи на тазгодишния автосалон в Женева уникален расов спортист на базата на актуалното BMW M5 под името Lumma CLR 500 RS.
Lumma CLR 500 RS несъмнено ще предизвика завистта на утвърдени специалисти в тунинга на BMW като AC Schnitzer, Hamann и Hartge. Зареденият до дупка CLR 500 RS притежава превъзходни динамични качества, разкошно оборудване и зовяща за надпревара осанка. За да подчертаят горещия темперамент на спортиста дизайнерите от Lumma са спретнали уникален боди-кит, състоящ се от мощна предна престилка с агресивни отвори за въздух, удебелени арки на калниците, прорези за вентилация на спирачните дискове и масивна задна броня с дифузор. Разкошната комплектация на салона e подплатена от кожа, алкантара, апликации от карбон и алуминий.
Под карбоновия капак на Lumma CLR 500 RS е поместен модифициран V10-агрегат с 560 к.с. (серийният двигател на BMW М5 разполага с 507 к.с.), а за увеличаването на мощността се е наложило да бъде подменен електронният блок за управление, а също и елементи от всмукателната система. Благодарение на тези модификации Lumma CLR 500 RS се ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди и вдига максимална скорост от 327 км/ч. Положителен принос в общата картина на модификациите внася спортната изпускателна уредба, реализирана с мощни колектори и спортни катализатори с повишена пропускателна способност. Всичко това е завършено от двойка хромирани 115-милиметрови накрайника – по един от двете страни.
Що се касае до отличния контакт с пътя, за него имат грижата 21-цолови джанти и гуми с размери 255/30 отпред и 295/25 отзад. Както може да се очаква, промени има и в окачването доставено от корифеите в жанра “H&R”. Комплектът винтови пружини и амортисьори позволява промяна на характеристиките на опън и сгъване, а пътният просвет може да се регулира в рамките на 40 мм, което обезпечава солидния фундамент необходим за постигане на високи скорости в завоите. За надеждното убиване на скоростта е отговорна високопроизводителна спирачна система на Brembo, разполагаща със 380 мм дискове и шестбутални спирачни апарати.