Audi оглавява списъка със заявки за тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман” с четири автомобила. Миналогодишните победители ще участват с два стандартни дизелови прототипа и с два хибридни.
За 80-то издание на легендарната надпревара Audi ще заложи на сигурно и ще застане на стартовата решетка с два стандартни R18, но и ще изпробва хибридния дизелов прототип, който тества от миналата есен. По този начин инголщатци ще имат възможност да балансират спокойно между надеждността и експерименталната технология.
„Първите тестове (на хибрида) бяха много окуражаващи и ние искаме да видим как се представя тази технология на пистата в Льо Ман”, коментира д-р Волфганг Улрих, спортният директор на Audi. “Успоредно с това ще проверим потенциала на стандартното задвижване. По същия начин работят колегите ни от серийното производство. Ето защо сме очаровани от решението на ACO и ФИА да приеме нашите заявки и да ни позволи да застанем с четири автомобила на стартовата решетка.”
От Audi са номинирали по един пилот за четирите екипажа, каквито са изискванията на „Льо Ман”. Към миналогодишните титуляри Андре Лотерер, Тимо Бернхард и Алан Макниш ще се присъедини Оливър Джарвис, за когото това ще бъде първо участие със заводския тим на германците. През 2010 г. 28-годишният британец стартира на „Сарт” с автомобил на Audi, но с R10 TDI, за който тогава отговаряше отборът на Колин Колес.
Дебютът на хибридния Audi R18, който по първоначална информация използва система с маховик за съхраняване на енергията по подобие на Porsche 911 GT3 R Hyrbid, а не батерии, ще бъде на „Спа” в началото на май, където ще се проведе вторият кръг от новосформирания ендуранс шампионат на ФИА (WEC). Audi ще участва в него с пълна програма и два автомобила, като на „Себринг” и „Спа” ще има общо три.
След оттеглянето на Peugeot Toyota се очертава най-големият съперник на Audi. Японците ще имат два прототипа в LMP1, като първият екипаж, както стана ясно още през ноември миналата година, е сформиран от Алекс Вурц, Никола Лапиер и Казуки Накаджима. Вторият не е обявен официално от Toyota, но един от тримата състезатели ще бъде пилотът от Super GT Хироаки Ишиура.
Dyson Racing, който миналата година спечели американските серии „Льо Ман”, ще участва за първи път в 24-часовата надпревара. Американският тим ще застане на стартовата решетка с два прототипа на Lola B12/60, оборудвани с двигател на Mazda. Strakka Racing пък преминава от LMP2 в LMP1 с HPD ARX 03a.
Екипът на Lotus, който ще бъде представян в Льо Ман от Kodewa - тима на Колин Колес , ще има само един прототип в LMP2, като другият е в списъка с резервите. 56-ото място на стартовата решетка пък е отделено за експерименталното шаси Delta Wing, като Highcroft вече номинира Марино Франкити.
80-ото издание на „24-те часа на Льо Ман” ще се проведе между 16 и 17 юни.