Правилата за дизеловите прототипи в „Льо Ман“ отново ще бъдат модифицирани, за да се намали разликата между представянето на заводските автомобили и бензиновите на частните тимове.
На база на тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман“ и „1000-та километра на Спа“ организаторите от ACO и контролният орган в лицето на ФИА са взели решение минималното тегло на бензиновите прототипи да бъде намалено с 10 кг, а същевременно рестрикторите за входящия въздух да бъдат с по-голям диаметър. Противоположни са мерките, които ще бъдат наложени на заводските дизелови автомобили – рестрикторът ще бъде 16 мм (два по 11 мм за двигателите с два турбокомпресора, какъвто е този на Peugeot), налягането на системите за принудително пълнене ще бъде максимум 0,2 бара, а резервоарът ще бъде намален от 65 на 60 литра.
От ФИА обявиха още, че ще бъдат взети съответните мерки за подобряване на безопасността след тежките инциденти между прототипите и по-бавните GT автомобили, които маркираха тазгодишния „Льо Ман“. Вертикалният дефлектор отзад, който наподобява перка на акула, ще бъде задължителен не само за LMP1 категорията, но и за LMP2, както и за FLM прототипите. Задължителни ще са и отворите над предните и задните колела. Огледалата за обратно виждане ще бъдат уголемени с изключение на тези в LMP1 и ще имат т.нар. нощен режим , както и електрическо управление, което да позволява на водача да ги настройва директно от кокпита. Успоредно с това GT автомобилите ще бъдат оборудвани с камера за обратно виждане.
„Основната ни цел бе не да изравним постиженията на всички в рамките на една обиколка, а да разкрием пълния потенциал на всяка една от технологиите, които се състезват в Льо Ман“, коментира Венсан Боменсил, спортен мениджър на ACO.
Пълният правилник за новосформирания Световен ендуранс шампионат ще бъде публикуван през ноември. От ACO и ФИА на този етап потвърдиха единствено, че ще се използва точковата система от Формула 1 и че резултатите от „Льо Ман“ ще се удвояват. Полпозишънът за всеки отделен клас ще носи една бонус точка.