Шесткратният световен шампион Себастиен Льоб, който може да увеличи титлите си до седем още през уикенда в рали „Япония“, определи тази специфична част от тялото си като най-голямото предимство и основен виновник за неговата безусловна доминация през последните години.
Най-успешният пилот в историята на спорта потвърди максимата, че пилот се става с дупе, а не с акъл, като се изказа ласкаво за седалищните си части.
На въпрос на Reuters какво е най-важно за уникалните му постижения в Световния рали шампионат (WRC), Льоб не определи нито очите си, нито ръцете или мозъка.
„Това е дупето ми", обясни пилотът на Citroen. "Оттам усещам вибрациите и как ще реагира автомобилът. Дори и да е само на едно колело, инстинктивно зная накъде ще поднесе, какво сцепление ще имам и къде ще мога да мина с пълна газ“.
Льоб признава, че огромният му талант все пак не се крие само в дупето. „Всичко е много свързано с усещанията. Зная как да импровизирам, когато карам бързо, как да загубя възможно най-малко скорост, когато спирам, завивам или ускорявам. Това не можеш да го научиш. Не искам да се изтъквам, но 80% от тези неща са ми вродени, а останалото идва от тренировките и работата“, смята хегемонът по световните трасета в последните седем години.
Годините, в които е тренирал гимнастика, също са му помогнали. „Не мога да го обясня. Винаги съм бил добър в спортовете, в които балансът играе важна роля и трябва да движиш тялото си през въздуха като ските или сърфинга“, допълни Льоб в обширното интервю за Reuters.
Той обясни, че не чувства никакво напрежение преди рали „Япония“, което може да му донесе седмата поредна титла три кръга преди края на сезона. В предстоящото състезание 36-годишният французин ще се бори за своята 60-а победа във WRC, но освен нея ще трябва да разчита и конкурентите му Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвала да завършат извън първата петица.
„Спечелването на едно състезание никога не е лесно. Ако журналистите не споменаваха постоянно титлата, дори нямаше да говоря за нея. Просто винаги карам за победа във всички възможни етапи. Наистина много мразя да губя, а най-добрият начин да се предпазиш от това е, като продължаваш да печелиш“, каза пилотът на Citroen.
Французинът коментира условията в „Япония“. „Пътищата тук не са много хубави, тесни са, не можеш да видиш завоя заради дърветата, има много чакъл и се образуват коловози. Трябва да си много прецизен и няма как да караш на пълна газ, както обичам най-много. Но няма как да избираш местата, където трябва да спечелиш, за да грабнеш титлата“, обясни Льоб.
Запитан дали има нещо, което би искал да промени в себе си, най-бързият рали пилот отново заяви: „Да, винаги закъснявам“.
Aнонимен
Премини веднъж през макадама на Япония и после се пипни отзад.
Aнонимен
Когато WRC-то беше в България, талантът му е бил насинен от хубавия български път.
Aнонимен
Браво, Себ, голям си! Явно си усвоил изкуството на чупурлуто!