Стефан Петерхансел удари мотоциклетист, но все още е в играта
Само два етапа остават до края на рали „Дакар”, но битката в категорията на автомобилите е все по-жестока. Себастиен Льоб (Peugeot) отваряше днес трасето, което очаквано се отрази на темпото му в началото. Преди неутрализацията деветкратният рали шампион изоставаше с над шест минути спрямо временния водач Сирил Депре (Peugeot).
Във втората част на етапа обаче Себ вдигна темпото, следвайки съотборника си, неутрализира предимството му и на финала даде с две минути по-добро време. Етапната победа утвърди Льоб в челото, но крайното класиране за днес вероятно ще бъде оповестено по-късно вечерта.
Причината за това е Стефан Петерхансел (Peugeot). Мистър Дакар удари мотоциклетиста Симон Марчич (KTM) още в началото на етапа и спря на мястото на инцидента докато пристигне асистенцията. Въпреки това забавяне Петерхансел изгуби само 6:45 минути спрямо Льоб, а същевременно е много вероятно времето му да бъде коригирано заради непредвиденото спиране.
Голямата жертва на десетия етап бе Мико Хирвонен (MINI). Финландецът спря малко преди километър 200, като по първоначална информация е имал контакт с един от камионите по трасето. Нани Рома (Toyota) също изостана драстично спрямо лидерите днес, но поне прескочи Хирвонен в генералното класиране и си върна четвъртата позиция.
Десетият етап бе убийствен в категорията на мотоциклетистите. Микаел Метж (Honda), който през последните две години така и не стигаше до финала на надпреварата, спечели първата си етапна победа и влезе в челната десетка. Неговият брат Адриен Метж (Sherco) водеше в първата половина на етапа, но темпото му падна впоследствие и той се смъкна до осмата позиция.
Драмата застигна най-вече лидерите в надпреварата. Още след първата контрола водачът в генералното класиране Сам Съндърланд (KTM) губеше шестнайсет минути, като на финала пасивът му достигна осемнайсет. Британецът обаче може да е изключително доволен от резултата си, тъй като вторият до вчера Пабло Кинтанийа (Husqvarna) и третият Адриан Ван Беверен (Yamaha) имаха ужасяващ ден.
На първата контрола Кинтанийа водеше, но още на втората имаше час закъснение заради здравословни проблеми. Впоследствие и мотоциклетът предаде Кинтанийа, който вероятно приключва участието си на "Дакар". Ван Беверен се измъкна по леко - французинът изгуби половин час в края на етапа, което изведе Матиас Валкнер (KTM) втори в генералното класиране. КТМ окупира изцяло челната тройка благодарение на Жерар Фарес Гуел, който също изпревари ван Беверен в общата подредба.
Междувременно стана ясно, че екипът на Honda е обжалвал наказанието, което състезателите на марката получиха заради неправомерно зареждане в четвъртия етап. Съответната документация е подадена към Френската федерация по автомобилизъм. Според ръководството на „Дакар” обаче японците е трябвало да обжалват до два дена от налагането на наказанието.