Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Люис е с крачка по-близо до шестата титла

27.10.2019 23:32
Люис е с крачка по-близо до шестата титла

Перфектната стратегия и чисто пилотиране отредиха успеха на Хамилтън в Мексико

Люис Хамилтън (Merecedes) спечели Гран при на Мексико и десетата си победа от началото на сезона. Настоящият световен шампион се смъкна пети веднага след старта, но след като изпревари Карлос Сайнц (McLaren) директно на пистата, получи перфектна стратегия от Mercedes, която му позволи да се пребори с двамата пилоти на Ferrari и Алекс Албон (Red Bull) и да направи още една крачка към шестата титла във Формула 1.

Началото въобще не предвещаваше, че петкратният шампион ще триумфира на „Ерманос Родригес”. Шарл Льоклер (Ferrari) потегли перфектно от полпозишън, вторият Себастиан Фетел блокира Хамилтън, след което британецът бе безмилостно атакуван от Макс Верстапен (Red Bull). При критичната ситуация и двамата се озоваха в зоната за сигурност, което подари третото място на Албон и прати Сайнц изненадващо на четвърта позиция.

Дори и разочароващото начало обаче не спря устрема на Хамилтън. Той не се подведе по-ранното спиране на Льоклер и отложи бокса за 25-ата обиколка. Същевременно Фетел реши да остане на пистата чак до 38-ата, след което се върна на пистата зад британеца.

В този момент Льоклер все още бе фаворит за победата независимо от стратегията с две спирания. При втория стинт обаче младата звезда на Ferrari се бореше с брутално недозавиване, след което при последвалия бокс загуби над четири секунди заради проблем със задна дясна гума и се смъкна до четвърта позиция.

Така Хамилтън изненадващо се озова в челото на класирането и въпреки че гумите му бяха с тринайсет обиколки по-стари от тези на Фетел, задържа лидерската позиция до финала. За германеца остана второто място, а Валтери Ботас допълни челната тройка 24 часа след бруталния инцидент в края на съботната квалификация.

Разочарованият Льоклер остана едва четвърти след драмата в бокса, но поне прескочи петия Алекс Албон, който също като него завърши надпреварата с две спирания. Водещият пилот на Red Bull Макс Верстапен със сигурност щеше да се намеси в битката за първото място при нормални обстоятелства, но в петата обиколка пое към бокса със спукана гума. Преди това холандецът атакува успешно Ботас на тринайсети завой, но при последвалия лек контакт буквално разряза задния си десен слик в предното крило на своя съперник.

При създалите се обстоятелства пред Верстапен съществуваше една-единствена възможност. Да се докопа до бокса, да сложи твърдите гуми и да изкара с тях до финала на надпреварата. Холандецът се възползва от нея и след перфектно пилотиране прогресира до шестото място.

Серхио Перес (Racing Point) взриви трибуните в Мексико, финиширайки седми, а Даниел Рикардо се пребори за осмата позиция след чудовищен първи стинт с твърдите сликове. Неговият съотборник в екипа на Renault Нико Хюлкенберг трябваше да завърши девети, но оптимистичната атака на Даниил Квят (Toro Rosso) го прати в бариерите. Последва десетсекундо наказание за руснака, който мина девети покрай карирания флаг, но в крайна сметка бе класиран единайсети зад съотборника си Пиер Гасли и Хюлкенберг.

За McLaren стартът в Мексико бе мечта, но не и финалът. Сайнц, който в началото излезе четвърти, имаше сериозни проблеми с твърдите гуми на Pirelli и бе принуден да мине втори път през бокса за медиум, което го прати тринайсети на финала. Съдбата на Ландо Норис бе още по-тежка. Проблем при смяната на предна лява гума го остави в дъното на колоната, след което и провокира отпадането му. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.

Следващият кръг от Формула 1 е само след седмица в Остин, Тексас.

Коментари
comments powered by Disqus