Най-бързото комби на Нюрбургринг може да стане още повече „М“
M3 Touring току-що се появи – и вече последваха популярните M Performance части за комбито. А те не са само козметични.
Трябва да започнем с очевидното. Разбира се, че още от самото начало новият M3 Touring никога не е бил подозиран в сдържаност. Особено в качеството му на рекордьор на Северното трасе с мощност 510 к.с. И да, създаването на свръхмощни спортни модели никога не е спирало BMW да добави още вкусотии под формата на M Performance Parts. В това отношение очакваме съобщение от Мюнхен, озаглавено „M Performance Parts за M3 Touring“ със спокойствието, че това е в реда на нещата. Тогава обаче се появява изпускателна система, която вече познаваме от седана, но пък визията няма нищо общо с очакванията.
M3 не е Civic Type-R
С инсталирането на изпускателната система M Performance, изработена от титан, всички четири крайни тръби се преместват от стандартните си външни позиции към центъра на задната част, където се натрупват диагонално една над друга. Съвсем дипломатично трябва да отбележим поне, че ни трябва време да свикнем с това. Без съмнение такава екстровертна подредба не би предизвикала въпроси при автомобил като Civic Type-R, но пък японската компактна спортна машина не влиза в роля на бодибилдър в бизнес костюм. От друга страна, останалите неща, които могат да се открият в каталога с Performance Parts, са направо скромни. Разбира се, няма как да липсват многобройни външни допълнителни части, изработени от карбон – включително аеродинамични елементи, комплект за предницата, рамки на отворите за въздух, корпуси на огледалата, дифузор и спойлер на покрива. Карбонът е използван и като материал за вътрешната декорация, обградена от алкантара, декоративни M шевове и черупкови седалки.
По-малко козметично е спортното окачване M Performance, което благодарение на елементите с резба може да се сваля по-ниско. Всеки, който обича да спира рязко преди динамично завиване, би трябвало да се зарадва на спортните спирачни накладки M Performance. При желание те могат да бъдат скрити зад M Performance ковани джанти, всяка от които според BMW е фрезована от едно парче алуминий. Джантите с централно заключване и Y-образен дизайн на спиците са боядисани в матовочерно. Те са с размери 19 цола отпред и 20 цола отзад. Ако това не ви стига, бихте могли да се насочите към джантите с кръстосани спици – те са с един цол по-големи на всеки мост и по желание дори боядисани във "Frozen Gold Bronze". Цвят, точно толкова екстровертен, колкото и изпускателната система, така че вървят добре заедно.
Текст: Патрик Ланг
Снимки: BMW