Връзката с Red Bull би трябвало да е от полза и за програмата във WRC
Ford прекрати заводската си програма във WRC в края на 2012 г., но британският тим M-Sport пое щафетата и продължи да работи с автомобилите на Синия овал. Компанията на Малкълм Уилсън се справи с финансовия натиск и благодарение на стабилните резултати и титлите на Себастиан Ожие през 2017 и 2018 г. отново получи подкрепата на Ford.
M-Sport все още не е заводски тим в класическия си вид въпреки по-голямата ангажираност на Ford Performance и подкрепата, която американците оказват при развитието на Puma Rally1. Въпреки това финансите, които Синия овал осигурява, са от ключово значение за стабилността на M-Sport и определят доколко отборът може да се бори със заводските организации на Toyota и Hyundai. Ето защо тим шефът Ричард Милнър се надява, че ангажиментът към Формула 1 няма да се отрази върху програмата на американците във WRC.
The head of M-Sport hopes that Ford's cooperation with Red Bull in #F1 will benefit and help advance the #WRC team.https://t.co/eRnQWmIjav
— Motorsport.com (@Motorsport) March 2, 2023
“Ford влиза във Формула 1, което е фантастично. Това ще стане през 2026 г., така че има много време дотогава“, коментира ръководителят на M-Sport.
“Надявам се, че дори ще засили нашето партньорство. Ние си сътрудничим с Red Bull в момента, а Ford започва голяма програма с Red Bull във Формула 1. Остава да се надяваме, че това ще ни помогне да се развиваме и разрастваме.“
„Аз мисля, че е страхотно, че Ford влиза в най-големия моторспорт шампионат, в един от най-големите спортове като цяло. Рали дисциплината е нещо различно, дава на компанията възможност да показва серийните си модели, да ги тества при възможно най-екстремни условия и това няма да се промени.“
„Формула 1 няма как да направи това. Говорим за два съвсем различни проекта. Надявам се, че нашите взаимоотношения ще продължат още дълги години.“
Keep track of all the drama and excitement behind the scenes of Ott's victory in Sweden!
— M-Sport (@MSportLtd) February 19, 2023
В края на миналата година M-Sport и Ford подписаха с Ойт Танак и световният шампион за 2019 г. спечели още второто си състезание с Puma Rally1. За пристигането на естонеца в Довънби Хол несъмнено заслугата е на Малкълм Уилсън, но едва ли то щеше да е възможно без финансирането на Ford. От екипа все още се надяват, че Себастиан Льоб ще се включи за отделни стартове, което ще е от огромна полза за отборния шампионат.
В момента M-Sport е на последна позиция във временното класиране, след като съотборникът на Танак Пиер-Луи Лубе имаше куп технически проблеми в Монте Карло и Швеция, а и допуска грешки, които втори пилот не би трябвало да си позволява.