Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Когато няма Ford, има Fiat

07.12.2021 12:26

M-Sport разширява активностите си със специален проект

M-Sport е официалният препаратор на Ford в Световния рали шампионат, но не е тайна, че компанията на Малкълм Уилсън е на ръба на оцеляването, тъй като развива сама голяма част от проектите си във WRC.

От една страна липсата на класически взаимоотношения препаратор/автомобилен производител са минус за M-Sport. Отсъствието на директно финансиране и инженеринг са най-същественият проблем. От друга страна обаче британската компания може да развива странични проекти, без да се съобразява стриктно с бранда. Именно това е причината за появата на Panda 4x4.

Новият рали автомобил от Довънби Хол е проектиран на базата на първата Fiesta R5, което е причината състезателната Panda да нарасне с 360 мм, за да поеме шасито на донора. Под капака работи добре познатият 1,6-литров EcoBoost  двигател на Ford, който генерира 300 к.с. и 450 Нм.

Петстепенната предавателна кутия на Sadev е заимствана директно от хомологирания автомобил, но не и двата диференциала, които са подготвени специално за Panda 4x4.

В кокпита впечатление правят шестточковите колани, които в комбинация с хомологирания ролкейдж и противопожарната система правят от Panda напълно функционален рали автомобил. Интересно е и решението за таблото, което е максимално опростено и споделя много повече общи характеристики с оригиналната Panda отколкото с Fiesta R5.

Panda 4x4 е поръчков проект за M-Sport и няма комерсиална цел. Същевременно обаче дава страхотен старт на новосформираното подразделение на компанията M-Sport Special Vehicles, което ще се ангажира с производството на ограничени като обем състезателни автомобили, съобразени изцяло с желанията и нуждите на бъдещите клиенти.

 

Коментари
comments powered by Disqus