През миналата година южнокорейската компания продаде 14 627 автомобила в Европа (-10%)
Съветът на директорите на Mahindra & Mahindra (M&M) прегледа искането от ръководството и профсъюза на SsangYong Motor Company (SYMC) за нови парични инжекции през следващите три години. Марката се нуждае от 500 млрд. вона ( 412 млн. долара). След продължителни дискусии съветът препоръча на SYMC да търси алтернативни източници за финансиране. Интересното е, че през февруари концернът M&M, който притежава 74,65% дял в корейския автомобилен производител, обяви спасителен план за същите 500 млрд. вона, който трябваше да направи SYMC печеливш до 2022 г. Пандемията COVID-19 обаче сложи край на тази инициатива, защото самите продажби на M&M паднаха с 88% през март.
Днес рядко се среща името SsangYong. През март южнокорейската компания трябваше да представи в Европа чисто електрическо Korando с автономен пробег 420 км, но изложението в Женева беше отменено.
Според данни на JATO Dynamics миналата година SsangYong продаде 14 627 автомобила в Европа (-10%). А порталът Carsalesbase.com посочва 13 417 нови пордажби (-9,14%). Глобалните продажби през януари, според самата компания, паднаха с 33% (до 7653 бройки), а през февруари е отбелязан спад от 27,4% (до 7141 единици).
Това не означава, че M&M оставя SYMC на произвола. Съветът одобри еднократна помощ от 40 млрд. вона (33 млн. долара), която трябва да продължи три месеца. Освен това компанията майка ще помогне за привличането на нови инвеститори и ще предостави на SsangYong нематериална подкрепа като част от програмите за намаляване на разходите. Например, SYMC ще може да използва платформите на Mahindra безплатно, включително най-новата W601 (върху нея ще бъде построено второто поколение на кросоувъра XUV500). Докато M&M затяга коланите си, то компанията Automobili Pininfarina със своите амбициозни очаква трудни времена.